رئیس مرکز آموزش، تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت : ۲۰ درصد مشکلات عدم انتقال دانش فنی است که بطور صحیح انتقال پیدا نکرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مهرزاد مستشاری در جلسه کمیته های فنی بخش کشاورزی اضافه کرد : ۱۰ دصد مابقی دانش فنی موجود نیست و باید کار علمی انجام شود تا کشاورزان پیشرو آن را اجرا کنند.


وی افزود: باید از بنیه تخصصی سازمان در آموزش، پژوهش و کارگروههای تخصصی استفاده شود.

وی اضافه کرد : باید کارگروه های تخصصی در سازمان تشکیل تا از بنیه تخصصی پرسنل سازمان در بحثهای تحقیقاتی استفاده شود تا به نوعی پیشتیبان و حامی محققین مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان باشند تا بتوان از نظرات کارشناسی و تحقیقی آنها در رشد وتوسعه بیشتر بخش کشاورزی استفاده کرد.

وی افزود: با بررسی های انجام شده در استان مشخص شد که در خصوص انتقال دانش فنی به بهره برداران ۷۰ درصد مشکلات؛ عدم اجرایی کردن مسایل فنی است.


 رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین هم  گفت: توجه ویژه به بازاریابی محصول و صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در اقتصاد مقاومتی لازم و ضروری است.

 نیاز علی ابراهیمی پاک در جلسه کمیته های فنی بخش کشاورزی افزود : در اقتصادی مقاومتی، بخش کشاورزی پاشنه آشیل اقتصاد کشور است که باید توجه ویژه ای به این بخش شود.

وی افزود: هر کشوری که ضریب اقتصادی خود را به ۹۰ درصد برساند می تواند در تمامی مسایل مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد و در ابعاد مختلف جهانی خود را مطرح کند بنابراین توجه به تولید می تواند نقش موثری در بالا بردن ضریب اقتصادی داشته باشد.

ابراهیمی پاک تصریح کرد: استفاده از واریته های مناسب، توجه به زمان آبیاری، استفاده از سیستم های نوین آبیاری، تغییر زمان کاشت و  بکارگیری از روش های به زراعی و اصول فنی در تولید محصولات کشاورزی باید رعایت شود تا محصول مناسب تولید شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار