رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی از برگزاری فن بازار و نمایشگاه محصولات سلول‌های بنیادی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

امیر علی حمیدیه رئیس ستاد توسعه سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: برای نخستین بار در کشور برگزاری فن بازار تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی و کنگره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در روزهای 30 و 31 اردیبهشت و یکم خرداد ماه سال 95 برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این فن بازار ایده‌های برتر در حوزه سلول‌های بنیادی به صنایع  و صنعتگران معرفی خواهد شد.

حمیدیه تصریح کرد: برندگان جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، دانش آموزان فعال در حوزه سلول‌های بنیادی و محققان شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این فن بازار حضور خواهند داشت.

رئیس ستاد توسعه علوم و فناوری سلول‌های بنیادی بیان کرد: در این جشنواره با حضور محققین از برندگان المپیاد ملی دانش آموزی در حوزه سلول‌های بنیادی و هم چنین برندگان جایزه ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی که برای افراد زیر 35 سال در نظر گرفته شده و شامل ایده برتر، اختراع برتر، پایان نامه و مقاله برتر هستند تقدیر خواهد شد.

وی عنوان کرد: این نمایشگاه اولین مکانی است که شرکت‌های دانش بنیان کشور محصولات حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی را در آن به نمایش می‌گذارند.

حمیدیه تصریح کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان ثبت شده در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی 30 شرکت است اما این که چه تعداد از این شرکت در نهایت به محصول سلولی برسند اهمیت زیادی دارد شاید این شرکت‌ها در هم ادغام شوند و یا ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان کوچک را خریداری کنند که به هر حال اتفاق بزرگی است که در کشور ما رخ می‌دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار