برنامه جهانی غذای سازمان ملل اعلام کرد که برای دومین بار در سال جاری موفق شده است توزیع کمک های غذایی در بخش‌هایی از شهر تعز از جمله ناحیه القاهره را به پایان برساند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، برنامه جهانی غذای سازمان ملل با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در ادامه بحران شدید گرسنگی درشهر تحت محاصره تعز، برای دومین بار در سال جاری موفق شده است توزیع کمک های غذایی در بخش هایی از این شهر از جمله ناحیه القاهره را به پایان برساند.

در این اطلاعیه آمده است که درپی تلاش‌ها و گفتگو‌های مستمر مسئولان با نمایندگان گروه‌های درگیر در یمن، دومین محموله کمک های انسانی شامل 3 هزار سهمیه غذایی خانوادگی که کفاف 6 ماه نیاز 18 هزار نفر از مردم این شهر را خواهد داد، در ناحیه القاهره در شهر تعز یمن تخلیه شده است.

براساس این اطلاعیه، برای ساکنان مناطقی که دسترسی به آن ها به دلیل نا امنی‌های ناشی از درگیری‌ها دشوار است، اطمینان از این که امدادگران و نهاد‌های خیریه و حقوق بشری جهان آن ها را فراموش نکرده‌اند، اهمیت زیادی دارد.

مدیر منطقه ای برنامه جهانی غذا، دسترسی منظم و مستمر امدادگران این نهاد به مردم این شهر را قبل از بروز فجایع سنگین تر حیاتی دانسته و تاکید کرده است که مسئولان این نهاد از هیچ تلاشی برای غلبه بر چالش‌ها و دشواری‌های امنیتی در این مسیر کوتاهی نخواهند کرد.

استان تعز یکی از 10 استان از مجموع 22 استان یمن است که بشدت به کمک های غذایی و درمانی نهاد‌های انسان دوست بین المللی نیاز دارد.

برنامه جهانی غذای سازمان ملل از ماه دسامبر سال گذشته تلاش برای رساندن این گونه کمک‌ها به ساکنان نواحی مختلف شهر تعز را آغاز کرده است.

درتاریخ 21 ژانویه سال جاری سرانجام اولین محموله کمک‌های غذایی این نهاد درمیان 3 هزار خانواده ساکن نواحی المظفر والقاهره در شهر تعز توزیع شد.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار