«...اکنون نیز [سردار] قاسم سلیمانی به قهرمان ایرانی‌ها تبدیل شده که با اختصاص ده‌ها صفحه شبکه اجتماعی به وی اختصاص، پیوسته تصاویر و سلفی‌هایی از وی در خطوط مقدم سوریه و عراق منتشر می‌شود.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پایگاه خبری تحلیلی کریستین ساینس مانیتور (csmonitor) در مقاله‌ای به سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب پرداخت و تصریح کرد که محبوبیت روز افزون سردار، از او یک قهرمان ملی ساخته که بیشتر مردم ایران به وی علاقه دارند.
 
در ابتدای این مقاله با ادعای اینکه سال‌ها سردار سلیمانی عملیات مخفی از افغانستان گرفته تا لبنان را هدایت می‌کرد؛ آمده است: «اکنون نیز [سردار] قاسم سلیمانی به قهرمان ایرانی‌ها تبدیل شده که با اختصاص ده‌ها صفحه شبکه اجتماعی به وی اختصاص، پیوسته تصاویر و سلفی‌هایی از وی در خطوط مقدم سوریه و عراق منتشر می‌شود.»
 
کریستین ساینس مانیتور با اشاره به فرهنگ شهادت طلبی و ارزش قهرمانانه شهدا در میان ایرانیان می‌نویسد: «اما قضیه ژنرال سلیمانی تا حد زیادی متفاوت است زیرا این خادم مو سفید سپاه پاسداران بسیار سرزنده بوده و اوج گرفتن او با روند رو به رشد ملی‌گرایی در ایران همزمان شده است.»
 
این پایگاه خبری به نقل از یک تحلیلگر اصولگرا در قم که خواست نامش فاش نشود، افزود: «جنگ تبلیغاتی در ایران در حال تغییر است و هر ملتی به یک قهرمان زنده نیازمند است زیرا قهرمانان مرده دیگر فایده ندارند. مردم ایران به فرماندهان و قهرمانان نظامی در تاریخ خود می‌بالند. گمان می‌کنم قاسم سلیمانی بهترین گزینه کنونی است.»
 
سی‌اس مانیتور با اشاره به ظهور داعش، نفرت ایرانیان از این گروه تکفیری و رهبری عملیات مختلف علیه تروریست‌ها بدست سردار سلیمانی تاکید می‌کند که تصاویر وی با رزمندگان ایرانی و خارجی در جبهه‌های جنگ سوریه و عراق بر محبوبیت وی افزود.

در ادامه آمده است: «ایرانیان دلایل زیادی برای دوست داشتن وی دارند از نجات دادن بغداد از سقوط کردن بدست تروریست‌های داعش گرفته تا فعال کردن گروه‌های بسیجی شیعه در عراق و سوریه برای کمک به حفظ دولت‌هایشان.»
 
این پایگاه خبری معتقد است سردار سلیمانی نیز به نوبه خود "سقوط قدرت آمریکا در منطقه" را درپی "نفوذ معنوی" ایران درجهت تقویت خروش‌ها علیه ایالات متحده، اسراییل و دیگر متحدانش می‌داند.
 
کریستین ساینس مانیتور که گویا از محبوبیت حاج قاسم در ایران یکه خورده، با لحن متحیرانه‌ای می‌نویسد: «حقیقات [سردار] سلیمانی یک الگوی غرور و سمبل ملی برای ایرانیان از هر قشری تبدیل شده است. در راهپیمایی (22 بهمن) بانوان جوانی که به مدل‌های غربی آرایش کرده بودند خود را "سربازان" سلیمانی معرفی می‌کردند. در مسابقات قهرمانی بدنسازی نیز که به افتخار سردار برگزار شد، مردان به نمایش عضلات خود پرداختند.»

این پایگاه خبری در پایان نیز اشاره کوتاهی به فیلم «بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا کرد که به گفته وی آن را به عشق حاج قاسم ساخته است.
 
 
منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.