اهواز؛

وزیر آب و محیط زیست کشور الجزایر وارد اهواز شد

وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر به منظور دیدار از سد و نیروگاه کارون 3 در خوزستان وارد شهر اهواز شد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، معاون عمرانی استاندار خوزستان در فرودگاه اهواز و در مراسم استقبال از وزیر آب و محیط زیست کشور الجزایر گفت: سفیر الجزایر در ایران عبدالوهاب نوری وزیر منابع آب و محیط زیست کشور الجزایر را در این سفر  همراهی می کند.

احمد سیاحی افزود: بازدید از سد و نیروگاه کارون سه و نیز مجموعه گردشگری کول فرح در نزدیکی ایذه از جمله برنامه های وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر است.

وی تصریح کرد:  وزیر منابع آب و محیط زیست الجزایر همچنین در سفرش از سد و نیروگاه کارون چهار در استان چهارمحال و بختیاری دیدن می کند.

وزیر منابع آب و محیط زیست  الجزایر امشب پس از بازدید از این تاسیسات به تهران باز می گردد.

سد و نیروگاه کارون سه از بزرگترین سدهای ایران بر روی رودخانه کارون در جنوب غربی ایران و در 28 کیلومتری ایذه در شمال شرق خوزستان احداث شده است.

نیروگاه این سد با تولید سالیانه چهار هزار و ۱۷۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی یکی از بزرگترین نیروگاه های برق آبی کشور است.

هدف از احداث سد و نیروگاه کارون سه، تامین بخشی از برق مورد نیاز کشور ایران و نیز کنترل سیلاب های مخرب است. ارتفاع بدنه سد ۲۰۵ متر و حجم مخزن سد سه میلیارد متر مکعب است. عملیات اجرایی این طرح در سال ۱۳۷۳ آغاز و در سال ۱۳۸۳ به پایان رسید.

کول فرح نیز تنگه ای در هفت کیلومتری شمال شرقی ایذه، شامل 6 نقش برجسته متعلق به دوره ایلامیان است که با توجه به سنگ نبشته های به جا مانده و بقایایی از محل زندگی آنها در گذشته های دور که در میان کوه ها باقی مانده مانند گورها کانال آب و بقایای ساختمان و نقطه دیدبانی می توان گفت این محل پرستشگاه نارسینا، یکی از خدایان ایلامی بوده است.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.