هر کشوری قوانین خاص مربوط به خود را که خالی از لطف نیست برای سفر به آنجا، از آنها مطلع شویم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "مسافران عزیز"، کشور پهناور و بزرگمان که چیزی از زیبایی و شکوه کم ندارد و همواره فرصتی را ایجاد می‌کند تا هموطنانمان به گردشگری و مسافرت در ان بپردازند اما گاهی چه برای موضوعی کاری باشد یا تمایلی سیاحتی، دانستن برخی اطلاعات از سایر کشورها خالی از لطف نیست!

با توجه به تعطیلات عید پیش رو تصمیم گرفتیم به ترتیب گزارش هایی را تهیه کنیم پیرامون قوانین کشورهایی که مسافر ایرانی زیاد دارند تا هم وطنان عزیزمان با آگاهی از ان خدایی نکرده دچار مشکل نشوند.

به هنگام سفر، اطلاع از قوانین خاص کشور مقصد از ضروریات یک سفر به شمار می رود. بسیاری از اعمال و رفتارها در کشور متبوع خود عادی تلقی می شود، ولی در کشور مقصد ممکن است نه تنها عادی نبوده بلکه جرم تلقی گردد.

ترذ

1_ برنامه سفر بدون ویزای ایرانیان به گرجستان که در یکم ژوئیه ۲۰۱۳ از طرف دولت گرجستان به حالت تعلیق درآمده بود به طور کامل در ۱۵ فوریه امسال از سر گرفته می‌شود.

2_خروج وسایل و ابزارهایی نظیر شمشیر و خنجر که سوغات گرجستان محسوب می‌شوند به شرطی مجاز است که عتیقه نباشند. همچنین باید توجه داشت که بردن وسایل فوق الذکر به داخل هواپیما ممنوع است و حتما باید در چمدان های بار، تحویل قسمت حمل بار گردند.

3_ به علت عدم وجود قرار داد انتقال محکومین از حبس میان دو کشور، در صورتی که فرد به هر عنوان توسط مقامات قضایی این کشور به زندان محکوم شود، می باید دوران محکومیت خود را در زندان های محلی سپری نماید .

4_چنانچه به هر دلیل توسط پلیس محل بازداشت شدید بلافاصله از مامورین بخواهید به استناد ماده ۳۶ کنوانسیون وین ناظر بر امور کنسولی، مراتب را سریعا به سفارت یا نزدیکترین سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و چنانچه زبان محل را نمی دانید از امضاء هرگونه اوراق و اسناد خودداری فرمائید. البته می باید مطلع باشید شما در این کشور تحت حاکمیت قوانین و. مقررات محل بوده و وظایف نمایندگی جمهوری اسلامی ایران مبنی بر ارائه خدمات کنسولی به معنای نقض مقررات کشور متوقف فیه نمی باشد .

5_در سطح شهر، مراکز تبدیل ارز به وفور وجود دارد و ارزهایی مانند یورو، دلار ، پوند و روبل را می پذیرند.

6_ استفاده از كارت هاي اعتباري بسیار رایج است و عابر بانك های متعددی در شهرهاي اصلي وجود دارند. چك هاي مسافرتي رایج نیست و پذيرفته نمی شوند.

7_وضع برق رساني در گرجستان بهبود يافته اما هنوز هم در مواردی برق قطع می شود؛ لذا هنگام سفر چراغ قوه باتری دار همراه داشته باشيد.

8_قوانین این کشور درخصوص حمل ، استفاده، خرید و فروش مواد مخدر، قرص های ترک اعتیاد، روان گردان و حتی داروهای کدئین دار ، سلاح گرم و سلاح سرد، به هر شکل و در هر میزان بسیار سخت گیرانه  بوده و مجازات سنگین و جدی بدنبال دارد. زندان های طویل المدت 20 ساله و جریمه های بسیار سنگین در انتظار سوداگران و مصرف کنندگان مواد مخدر است.

9_ورود کالای همراه مسافر که جنبه تجاری داشته باشد، ممنوع می باشد.

10_ آوردن هرگونه دارویی که در آن از ترکیبات کدئین دار استفاده شده باشد مانند استامینوفن کدئین دار، شربت اکسپتورانت و داروهایی از این قبیل و آرامبخش های قوی که استفاده از آنها حتما نیازمند گواهی پزشک است ، جرم محسوب شده و آورنده آن طبق قوانین گرجستان به زندان های طولانی و جریمه های سنگین مالی محکوم خواهد شد.

11_ رانندگی در گرجستان مانند ایران از سمت راست خیابان ها و جاده ها صورت می گیرد. غالب خودروها چپ فرمان هستند ولی از خودروهای راست فرمان نیز استفاده می شود.

12_رانندگی در هشیاری کامل و عدم استعمال مشروبات الکلی و داروهای خواب آور کاملا رعایت شود. پليس گرجستان برخورد قاطعی با رانندگان مست دارد.

13_رانندگی در هشیاری کامل و عدم استعمال مشروبات الکلی و داروهای خواب آور کاملا رعایت شود. پليس گرجستان برخورد قاطعی با رانندگان مست دارد.

14_در گرجستان بستن کمربند ایمنی و عدم مکالمه با تلفن همراه هنگام رانندگی الزامی است و جریمه های رانندگی در گرجستان سنگین تر از ایران می باشد.

انتهای پیام/



برچسب ها: گرجستان ، قوانین خاص ، سفر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار