عضو هیات مدیره شرکت سرمایه گذاری جاسک گفت: از یزدان آباد تا جنوب راین در استان کرمان چندین هزار مگاوات ظرفیت تولید برق از انرژی خورشیدی وجود دارد که می توان واحدهای 10 تا 50 مگاواتی ایجاد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علی شمس اردکانی افزود: سایت ماهان اولین سایت تعیین شده برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در کرمان بوده است.

وی از ایجاد کارخانجات جنبی واحدهای تولید انرژی خورشیدی دراستان کرمان خبر داد و گفت: امیدواریم پس از موفقیت در حداقل سه واحد از این نیروگاه ها بتوانیم کارخانجات تولید انرژی های خورشیدی را در استان کرمان احداث کنیم.

شمس اردکانی در ادامه با بیان این مطلب که جلب سرمایه های خارجی غیر از بازی های اداری است، گفت: در سیستم های بروکراتیک براساس بودجه دولتی و سیستم اداری اقدام می شود تا کار را به سامان برسانند اما امروز در پی ابلاغیه های رهبری جذب سرمایه و کار بخش خصوصی اولویت دارد و بخش اداری کشور باید تنظیم گر، نظاره گر و پیگیر باشد.

وی یادآور شد: سرمایه گذاران خارجی این پروژه دو ماه قبل بازدیدی از این منطقه داشته اند و گفتند که این منطقه از جاهای بسیار خوبی که در چین انتخاب کرده بودیم، بهتر است.

وی بر ایجاد پست های توزیع برای سایر نیروگاه ها نیز تاکید کرد و گفت: انرژی خورشیدی بهترین یار صنعت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار