اپراتور مجازی موبایل به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کنند و بنا به گفته معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، ۶ شرکت تا کنون موافقت اصولی برای پروانه اپراتور مجازی یا همان MVNO را دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ توسعه تلفن همراه در کشورها موضوعی است که باعث باز ماندن اپراتورهای موبایل از بازاریابی بهتر و مشتری‌یابی می‌شوند یا اینکه در برخی از موارد به مشکلات مالی برای توسعه شبکه خود برخورد می‌کنند. از سویی دیگر، سرمایه‌گذاری برای پوشش سراسری و کسب بازار در کشورهایی که اپراتورهای سراسری قدیمی دارند، بسیار پر دغدغه و هزینه‌بر است.

اپراتورهای مجازی موبایل، پروانه می‌گیرند

برای حل این مشکل به خصوص در کشورهایی که قدمت شبکه موبایل آنها بالا است و از سویی رقابت بین اپراتورهای موبایل کم است، مفهومی به عنوان اپراتور مجازی موبایل شکل گرفت.

اپراتورهای مجازی موبایل، پروانه می‌گیرند

اپراتور مجازی موبایل در اصل اجازه راه‌اندازی شبکه جدید موبایل و نصب تجهیزات شبکه تلفن همراه را ندارد و باید با عقد قرارداد همکاری از شبکه و تجهیزات اپراتور تلفن همراه استفاده کند. بدین ترتیب اپراتور مجازی می‌تواند مشتری، سرویس پشتیبانی، مرکز تماس، بسته‌ها و تعرفه‌ها، برند تجاری و همچنین دفاتر فروش خاص خود را داشته باشد.

اپراتورهای مجازی موبایل، پروانه می‌گیرند

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اطلاع از مشکلاتی که می‌تواند راه‌اندازی اپراتور تلفن همراه در بر داشته باشد برای ایجاد رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه و رقابتی کردن بازار، مراحل ارائه پروانه اپراتور مجازی را در ایران راه انداخت. بدین ترتیب ۵۱ شرکت برای دریافت پروانه اپراتور مجازی یا همان MVNO اقدام کردند که هم اکنون بر اساس اعلام معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ۶ شرکت موافقت اصولی برای پروانه اپراتور مجازی اعلام کرده‌اند.

این ۶ شرکت تنها ۶ ماه فرصت دارند تا با اپراتورهای تلفن همراه به عنوان میزبان خدماتشان به توافق برسند و پس از آن با دریافت پروانه بتوانند خدمات ارائه کنند.

اپراتورهای مجازی موبایل، پروانه می‌گیرند

شرکت‌های دریافت کننده موافت‌نامه اصولی پروانه اپراتور مجازی عبارتند از:

    فناوری ارتباطات نوین همراه (فناپ)
    های وب
    شاتل
    کنسرسیوم شرکت‌ خدمات انفورماتیک و صبانت
    کنسرسیوم تجارت الکترونیک پارسیان
    کنسرسیوم سامان


منبع: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی


 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.