اداره کل سلامت در صدد است تا با طرح همایش‌های مردم برای مردم تا حدی برای کاهش دخانیات اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در همایش یک روزه مردم برای مردم با موضوع دخانیات که در منطقه 18 شهرداری تهران برگزار شد، سمانه زمانی مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران اظهار کرد: این همایش همانطور که از نامش پیدا است با هدف توانمندسازی شهروندان شهر تهران و انتقال تجارب مردمی به یکدیگر برگزار شده است.

وی ادامه داد: امسال دومین مرتبه برگزاری همایش‌ها است که در این همایش‌ها اداره کل سلامت با عنوان تصریح گر در بین مردم قرار داشته و به آنها آموزش می‌دهند که چگونه مسائل شهری را با مشارکت یکدیگر برای آنها راهکارهایی را قرار دهند، چگونگی اجرایی این راهکارها و در پایان ضمن نتیجه گیری از بین نقاط ضعف برنامه‌ها بهترین پیشنهادهای برنامه را ارائه دهند.

زمانی بیان کرد: اکثریت مخاطبان در محلات بیشتر بانوان هستند اما در مجموع مخاطبان هم آقایان هم خانم‌ها بوده‌اند.

وی ادامه داد: این مخاطبان دو دسته هـستند، گروهی خودشان سیگاری بوده‌اند که به آنها آموزش‌های لازم داده شد که در نتیجه 70درصد تأثیرگذار بوده و گروهی هنوز در حوزه ترک سیگار به سر می‌برند.

زمانی خاطرنشان کرد: اداره کل در نظر دارد نسبت به توانمندسازی مردم به گونه‌ای اقدام کنند تا در سال‌های آینده تمام این همایش‌ها توسط مردم برنامه‌ریزی و اجرا گردد تا به معنی واقعی، همایش مردم برای مردم را مشاهده کنیم.

یک نخ سیگار در خانم‌ها معادل پنج نخ سیگار در مردان است
مدیرکل اداره سلامت شهرداری تهران درخصوص افزایش آگاهی خانواده‌های دارای افراد سیگاری و ارائه راه‌حل‌های مناسب جهت کمک به کاهش و ترک سیگار اظهار کرد: سیگار بزرگترین عامل مرگ زودرس می‌باشد که کاملاً قابل پیشگیری است، افرادی که سیگار می‌کشند به طور متوسط 14 سال زودتر از افراد غیرسیگاری می‌میرند.

وی ادامه داد: خطر مرگ به تعداد سیگار و مدت‌زمان سیگاری بودن فرد بستگی دارد که سالانه صدها هزار انسان غیرسیگاری در اثر استنشاق دود سیگار جان خود را از دست می‌دهند.

زمانی در خصوص تأثیر استعمال یک نخ سیگار بیان کرد: تأثیر استعمال یک نخ سیگار در خانم‌ها معادل استفاده از تک نخ سیگار از مردان است چون بدن خانم‌ها به مواد دخانیات حساس‌تر است.

وی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان می‌دهد که 75درصد سیگاری ها حداقل یک بار تلاش کردند که سیگار را ترک کنند که حدود 40درصد هر ساله یک بار تلاش می‌کنند و 30 درصد برای دو روزهم که شده نکوتین را ترک می‌کنند و 5 تا 10 درصد برای همیشه موفق به ترک سیگار می‌شوند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار