آیت الله حسنعلی خزایلی گفت: در میان تمام علومی که در جهان آفرینش موجود است خداشناسی و قرآن پژوهی بالاترین رتبه ارزشی را دارد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ از دیر باز یکی از محافل تقریب مذاهب در جامعه اسلامیبرگزاری کرسی های تلاوت و تفسیر قرآن کریم بوده است که با استقبال شیعه و سنی در همه زمان های مواجه می شود.

در همین رابطه و به همت بسیج طلاب و روحانیون ایرانشهر آیت الله حسنعلی خزایلی از مدرسین حوزه علمیه قم با حضور در محفل انس با قرآن طلاب و روحانیون ایرانشهری ضمن اشاره به وحدت آفرینی قرآن کریم اظهار داشت: در میان تمام علومی که در جهان آفرینش موجود است خداشناسی و قرآن پژوهی بالاترین رتبه ارزشی را دارد.

وی با اشاره به کثرت روایات و احادیث شیعه و سنی پیرامون اهمیت دادن به قرآن و دقت در مضامین آیات تلاوت شده افزود: در روایات آمده است که در روز قیامت در میان حافظین قرآنی که به بهشت می روند ندایی سر داده می شود که می گوید: هر کس قرآن بیشتر حفظ دارد بخواند و رتبه اش در بهشت را افزایش دهد.

آیت الله خزایلی تاکیدکرد طلبه و روحانی خوب با قرآن رفاقت دارد و هر کس که رفاقت و دوستی اش با قرآن صمیمی تر شود قرب و شان بالاتری را نصیب خود می نمایاند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: تقوا یعنی اوامر خدا را به دیده منت بگذاریم و نواهی خدا را در اسرع وقت ترک کنیم تا در پیشگاه خداوند کفه مهمترین شاخص ایمانمان سنگین تر شود؛ پس به همین منظور طلاب و روحانیون می بایست دربدست آوردن این خصوصیت کوشا باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار