مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل گفت: واحدهای تولیدی مستقر در مناطق محروم اطراف شهرک صنعتی که از سال آینده اقدام به دریافت پروانه بهره‌برداری کند، به مدت ۱۰ سال معاف مالیاتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رسول نوع پرور با تأکید به اینکه ماده ۱۳۲ قانون رفع موانع تولید از سال آینده در استان اجرا خواهد شد، افزود: اگر واحد تولیدی در شعاع ۳۰ کیلومتری داخل شهرک صنعتی واقع شده باشد به مدت پنج سال و اگر خارج از شهرک در منطقه محروم باشد به مدت ۱۰ سال از مالیات معاف خواهد بود.

وی گفت: علاوه بر این در مناطق محروم برای تعداد کارگران واحد تولیدی نیز شرایط خاصی جهت معافیت های مالیاتی پیش بینی شده و با افزایش بیش از ۵۰ نفر میزان معافیت افزایش می یابد.

مدیرکل امور مالیاتی استان تأکید دارد که درواقع این معافیت شامل حال هر واحد تولیدی نمی‌شود و فقط واحدهایی که در منطقه ویژه اقتصادی و شهرک صنعتی مستقرشده‌اند می‌توانند از آن استفاده کنند.

نوع پرور به‌ضرورت هدایت واحدهای تولیدی به سمت شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی برای استفاده از معافیت مالیاتی تأکید و اضافه کرد: در خصوص شهرک‌های صنعتی بخش خصوصی نیز اگر شهرک ایجادشده به معنی واقعی کلمه شهرک صنعتی باشد می‌تواند از معافیت بهره‌مند شود.

وی مالیات را ابزاری برای توسعه واحدهای تولیدی دانست و تأکید کرد: در واقع مالیات یک راهکار درآمدی برای توسعه جامعه است و اهمیت آن باید فرهنگ سازی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.