اسکای: سلاح‌های پیشرفته، موازنه نظامی را در منطقه به نفع ایران تغییر می‌دهد

اسکای نیوز گزارش داد اگر سلاح‌های پیشرفته در اختیار ایران قرار بگیرد، موازنه نظامی در منطقه به نفع ایران تغییر می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی گزارش داد: دولت ایران تلاش می کند با استفاده از فرصت بوجود آمده پس از لغو تحریم های علیه این کشور، قراردادهای خرید سلاح را با دیگر کشورها از جمله روسیه با جدیت دنبال کند.
"سلیمان ابو دقه،" گزارشگر این شبکه، گفت: سفر سردار "حسین دهقان،" وزیر دفاع ایران، به مسکو با هدف عقد قراردادهای جدید با روسیه عنوان شده است و پیش از این مسئولان این کشور از نزدیک بودن زمان تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران خبردادند.

گزارشگر اسکای نیوز افزود: قرارداد خرید سامانه موشکی اس 300 میان تهران - مسکو در سال 2007 منعقد شد؛ اما اجرای آن به علت تحریم ها علیه ایران در خصوص برنامه هسته ای این کشور به حال تعلیق درآمد. به نظر می رسد پس از لغو تحریم های غرب علیه ایران، روسیه تلاش می کند روند تحویل این سامانه را سرعت ببخشد.

سلیمان ابو دقه گفت: چنانچه سامانه موشکی اس 300 به ایران تحویل داده شود، قراردادهای زیادی میان تهران و مسکو منعقد خواهد شد، زیرا برخی منابع روسی از عقد قرارداد سلاح به ارزش بیش از 8 میلیارد دلار میان دو کشور خبر می دهند. قرار است روسیه به ایران جنگنده های سوخوی 30 ، بالگردهای میل 8 ، 17 و سامانه موشکی إس 400 بفروشد.

واقعیت این است که اگر چنین سلاح هایی در اختیار ایران قرار بگیرد، علاوه بر تغییر موازنه نظامی در منطقه به نفع ایران، روابط تهران - مسکو نیز گسترش خواهد یافت. با توجه به نقش روسیه در پرونده هسته ای ایران می توان گفت، عقد چنین قردادهایی میان دو کشور بخشی از هزینه ای است که تهران باید بابت نقش مسکو در مسئله هسته ای بپردازد؛ اما زمان عقد قراردادهای سلاح میان روسیه و ایران موجب تشدید بحران های منطقه خواهد شد و کشورهای منطقه را به رقابت تسلیحاتی سوق خواهد داد.

گزارشگر اسکای نیوز عربی در پایان گفت: از سوی دیگر بحران سوریه با ائتلاف های جدیدی همراه شده است، مانند ائتلاف روسی - ایرانی و ائتلاف ترکی - عربی (سعودی) و در نهایت ائتلاف بین المللی که وضع را پیچیده تر کرده است.

سرلشکر "صابر السویدان،" فرمانده سابق نیروی هوایی کویت، در این درباره گفت: ایران تلاش می کند سامانه موشکی ضد هوایی خود را پس از لغو تحریم ها تقویت کند. اینکه پس از لغو تحریم ها بیش از پنجاه میلیارد دلار در اختیار ایران قرار بگیرد، موجب خواهد شد این کشور بتواند هر نوع سلاحی بخرد.
 
وی افزود: اگر سامانه موشکی اس 300 و دیگر سلاح های پیشرفته در اختیار ایران قرار بگیرد، تغییرات نظامی منطقه به نفع ایران خواهد بود و این مسئله موجب نگرانی کشورهای عربی حوزه خلیج (فارس) خواهد شد.

فرمانده سابق نیروی هوایی کویت گفت: با توجه به کاهش بهای نفت در بازارهای جهانی، طبیعتاً روسیه از این مسئله متضرر و با مشکلات اقتصادی رو به رو شد. از این رو روسیه می خواهد از طریق فروش سلاح کمبود منابع مالی خود را جبران کند.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۲۹ بهمن ۱۳۹۴
پیروزی ما و بی قراری های دولت های دیکتاتور عربی از آینده ایران مقتدر ، ناشی از صبوری و فهم بالای مردم ایران و رهنمودهای رهبری و تلاشهای دولت و مجلس است اتحاد ملی و همدلی و همزبانی نتیجه اش این شد و اقتصاد مقاومتی نیز نتیجه اش بیش از پیش دندان شکن و دشمن نا امید کن خواهد بود. ان شاء الله
آخرین اخبار