اهواز؛

بقایای نیشکر خوراک دام های گرسنه خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: می‌توان با استفاده از بقایای نیشکری، خوراک دام مناسب، با کیفیت و ارزان قیمتی را تهیه و بخش عمده‌ای از مشکلات دامداری‌های استان را حل کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: یکی از مشکلات بخش دامپروری و توسعه دام در سطح استان، بالا بودن قیمت نهاده‌ها و به خصوص قیمت خوراک دام است که این موضوع موجب افزایش قیمت تمام شده محصولات شده است؛ به طوری که سود چندانی عاید بهره‌برداران بخش دامپروری نمی‌شود.

چنگلوایی افزود: می‌توان با استفاده از بقایای نیشکری، خوراک دام مناسب، با کیفیت و ارزان قیمتی را تهیه و بخش عمده‌ای از مشکلات دامداری‌های استان را حل کنیم.

وی اظهار داشت: کشت و صنعت‌ها به علت مدیریت زراعی که دارند، علف هرز کمتری در خود دارند؛ بنابراین بذر با کیفیت تر و با هزینه پایین تری می‌توانند تولید کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بیان داشت: کشت و صنعت‌ها می‌توانند با سرمایه گذاری در زمینه صنایع تولید بذر، درآمد اقتصادی داشته باشند و از سوی دیگر تناوبی که ایجاد می‌شود، هم افزایش تولید محصولات کشاورزی را به دنبال دارد و هم اثر مثبتی در عملکرد نیشکر خواهد داشت.

انتهاي پیام/ی

برچسب ها: خوزستان ، بقایا ، نیشکر ، گرسنه ، دام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.