حمام گنجعلیخان با معماری خاص دوران صفویه یکی از بناهای تاریخی و شاخص ایران است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمان با اشاره به اینکهمجموعه گنجعلی‌خان یکی از زیباترین و پربیننده‌ترین اماکن تاریخی شهر کرمان به شمار می‌رودگفت :این مجموعه که یادآور تلاش گنجعلیخان حاکم کرمان در عصر صفویه است.

جهانشاهی افزود :حمام گنجعلی‌خان یکی از بخش‌های معروف و دیدنی این مجموعه است که معماری زیبای آن از شاهکارهای معماری عصر صفویه است.

وی بیان اینکهاین حمام درسال 1020 هجری قمری ساخته شدهخاطرنشان کرد:از بخش‌های مختلف سرسرا، دالان، رختکن، هشتی و گرمخانه تشکیل شده که هریک زیبایی منحصر به فرد خود را دارند.

جهانشاهی تاکید کرد :سردر این حمام یکی از زیباترین بخش‌های آن است که با آجرهای ساده و نیلی و مقرنس‌بندی توجه رهگذران بازار کرمان را به خود جلب می‌کند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری استان کرمانبا اشاره به اینکهتصاویر بهرام گور، خسرو و شیرین، کاروان شتر، حیوانات درنده و شاهان در حال شکار از جمله تصاویر زیبایی است که برسر در این حمام نقش بسته‌اندیادآورشد:با عبور از زیر سردر و راهرویی غیرمستقیم، یک هشتی کوچک و درگاهی منقوش با تصاویر پرندگان دریایدررختکن حماموجود دارد.

وی گفت:درفضاهای اصلی حمام گنجعلی‌خان با به کار گیری نظمی کامل و ترکیبی مناسب از سطوح کاشیکاری پرنقش و نگار،سنگ‌های مرمر، سقف‌های کاربندی شده و حوضچه‌ای با فواره‌ای زیبا دارای فضایی دلنشین و خاص است.

انتهای پیام/

برچسب ها: حمام ، گنجعلیخان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار