مدیرعامل سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: توجه به حاکمیت شرکتی موجب توزیع عادلانه درآمد، توسعه پایدار و کاهش فقر در کشور خواهد شد.

تلفنی******* کاهش فقر در کشور در گرو توجه جدی به حاکمیت شرکتیبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن قالیباف مدیرعامل بورس اوراق بهادار در دومین همایش حاکمیت شرکتی در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در دنیا نسبتا جدید است و در دو دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته بحث حاکمیت شرکتی است که محصول حاکمیت شرکتی تنظیم روابط مدیران اجرایی، سهامداران عمده، اقلیت و ذی‌نفعان است که موجب شده شرکت‌هایی داشته باشیم که در پاسخگویی به ذی‌نفعان شفاف عمل کنند و باید گفت که حاکمیت شرکتی خوب همچون مدینه فاضله است.

وی افزود: در بحث بنگاه‌داری عوامل زیادی بحران‌های پی درپی بازار مالی موجب شده  که حاکمیت شرکتی در دنیا و کشورهای غربی مورد توجه قرار گیرد و باید گفت که دلیل اصلی این بحران ضعف حاکمیت شرکتی است.

قالیباف در ادامه بیان کرد: حاکمیت شرکتی موجب شده که شرکت‌ها در بورس در کنار سهامداران عمده و اقلیت قرار گیرند که در نتیجه این امر موجب پیوند بازارها، پذیرش دوگانه شرکت‌ها و بین‌المللی شدن بازارهای مالی خواهد شد چرا که با توجه به فضای ایجاد شده باید در جریان بین‌المللی سرمایه سهمی داشته باشیم که تاکنون آن را نداشته‌ایم.

قالیباف با اشاره به اینکه منافع ذی‌نفعان امری مهم است گفت: اقتصاد مقاومتی یکی از مسائل مهمی است که در کشور مورد تأکید قرار گرفته و اقتصاد مقاومتی با نگاهی کلی فرازهای مختلفی در بردارد و از طرفی موجب رقابت‌پذیر شدن اقتصاد و تعامل سازنده با جهان خارج می‌شود.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار افزود: حاکمیت شرکتی خوب به معنای افزایش میزان سرمایه‌گذاری، رشد اقتصادی و اشتغال در جامعه است و از طرفی ریسک را برای سهامداران به خصوص سهامداران اقلیت در شرکت‌ها کاهش می‌دهد.

وی با اشاره به ارتباط حاکمیت شرکتی با بحث مالیاتی بیان داشت: حاکمیت شرکتی موجب بهبود روابط کارکنان، توزیع عادلانه درآمد، کاهش فقر و توسعه پایدار خواهد شد و حال اگر با جدی گرفتن این مقوله در کشور به کاهش فقر و اقتصادی پایدار دست خواهیم یافت.

انتهای پیام/ 






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار