صنعت نساجی صنعتی سبز با بیشترین میزان اشتغال و کمترین سرمایه‌گذاری است که بحث قاچاق مهم‌ترین مشکل پیش روی آن است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران در مراسم افتتاحیه سومین دوره مسابقات ملی دانشجویی طراحی مهندسی و هنری پارچه و پوشاک اظهار داشت: صنعت نساجی در سند راهبردی وزارت صنعت معدن و تجارت قرار گرفته است که در گذشته با غفلت از این صنعت،صنایع پتروشیمی ، صنعت نفت وگاز و فولاد در راس هرم قرار گرفته بودند.

محمد مهدی رئیس زاده گفت: صنعت نساجی صنعتی سبز با بیشترین میزان اشتغال و کمترین سرمایه‌گذاری است و بحث قاچاق مهم‌ترین مشکل پیش روی صنعت نساجی و به خصوص پوشاک کشور است.

وی افزود: طی10 سال گذشته واردات رسمی نساجی و پوشاک 7/23 دهم میلیارد دلار بود در حالی که آمار قاچاق نساجی و پوشاک در همین مدت 25 میلیارد دلار بوده است.

دبیرکل انجمن صنایع نساجی ایران تصریح کرد:سرمایه گذاری ارزی 6/2 میلیارد دلاری در این مدت27 برابر نسبت به واردات افزایش داشته است که با رشد منفی سرمایه گذاری در صنایع نساجی، قریب به 400 تا 700 هزار شغل مستقیم از دست رفته است.

رئیس زاده بیان داشت: این صنعت هم اکنون زمینه ایجاد بیش از یک ميليون شغل را در بازار داخلی دارد و در بازار نساجی، پوشاک و کفش با حجم حدود 20 میلیارد دلار كه 2/1 کل بازار جهان است، مهم‌ترین بازار منطقه خاورمیانه را داراست.

وی ارزش بازار داخلی كشور را بیشتر از تولید ناخالص داخلي بیش از 90 كشور دنيا عنوان کرد و گفت: مصرف سرانه پوشاک ما بیش از کشورهایی مانند چین و حدود یک چهارم کشورهای اروپایی است که در سال‌های اخیر بیش از 60 درصد بازار داخل با بیش از 10 میلیارد دلار، تحت نفوذ واردات بوده است.




انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.