رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت : شهروندان ارامنه سابقه بسیار خوبی در رعایت مسائل شهروندی دارند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، رضا امینی در حاشیه مراسم تجلیل از خانواده شهدای ارامنه اصفهان ، گفت: خوشبختانه رعایت حقوق شهروندی و مسائل شهری توسط شهروندان ارامنه سابقه بسیار خوبی در اصفهان دارد.

وی ادامه داد: هر ساله شهروندان ارامنه به مناسبت‌های مختلف به شورای شهر و شهرداری مراجعه می‌کنند و ما نیز به این کلیسا مراجعه می‌کنیم و در زمینه مباحث مشترک گفت‌و‌گو می‌کنیم و در راستای فراهم شدن و تقویت زمینه‌های رفاه شهروندان ارامنه در اصفهان تلاش می‌کنیم.

امینی تاکید کرد: شهردار منطقه پنج و شهردار اصفهان نیز با اعتقاد به این موضوع تلاش می‌کنند که حقوق شهروندی شهروندان ارامنه که در اوج سلامت و رعایت مبانی و چهار‌چوبه‌های شهری زندگی می‌کنند، رعایت شود.

وی با تاکید بر اینکه شهدای ارامنه در زمان دفاع مقدس سهم خود را در دفاع از کیان، استقلال و آزادگی کشورمان ایفا کردند و در صحنه‌های جنگ و دفاع مقدس حضور داشتند و نهایتا 6 شهید را تقدیم انقلاب اسلامی ایران و دفاع مقدس کردند، افزود: امروز نیز از خانواده‌های این شهدای بزرگوار تجلیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: امیدواریم این ارتباط متقابل و تعامل دو‌طرفه سبب تقویت بنیاد‌های منطقی ارتباط بین ادیان مختلف در شهر‌های مختلف کشور باشد و ارتباط بین مسئولان، مدیران و حوزه‌های دینی ما و حوزه‌های دینی ارامنه نوع ارتباط سالم در آینده را تقویت کند.

وی اظهار کرد: همچنین ما باید تلاش کنیم که در دنیا نهادینه کنیم که دین مسیحیت و آیین حضرت مسیح (ع) اساسا با شرارت، دشمنی و کینه‌توزی نسبت به بشریت زاویه دارد و قطعا آیین مسیح هرگز مدافع این نوع شرارت‌هایی که به نام دین مسیحیت در دنیا انجام می‌شود، همراه نیست و بر این شرایط صحه نمی‌گذارد.

امینی با تاکید بر اینکه اما متاسفانه زیر لوای مسیحیت و به منظور ایجاد فاصله بین ادیان تلاش‌های بسیاری صورت می‌گیرد که ایجاد اختلاف و تفرقه بین ادیان شود و فاصله‌ای بین مسلمانان با سایر ادیان ایجاد کنند، ادامه داد: قطعا تعامل و ارتباط مسالمت‌آمیز بین ادیان مهر باطلی بر پرونده تمام افرادی است که با شرارت و دشمنی تلاش می‌کنند چهره خشن از ادیان الهی به دنیا معرفی کنند.

وی تصریح کرد: امیدواریم هر روز با تقویت این نوع روابط و با تعامل با ادیان بتوانیم موضوع رأفت و مرحمت اسلامی و ادیان الهی و مسیحیت و سایر ادیان الهی را به دنیا بیشتر ثابت کنیم و نسل‌های آینده نیز بدانند ادیان الهی به صورت مسالمت‌آمیز می‌توانند در کنار یکدیگر زندگی کنند و تعامل و ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند. 




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار