حجت‌الاسلام قمی در نطق انتخاباتی:

مجلس خبرگان عامل اعتماد و آرامش مردم است

داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: مجلس خبرگان عاملی برای اعتماد و آرامش مردم است.

به گزارش خبرنگار  گروه انتخابات  باشگاه  خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام محسن قمی داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در نطق تبلیغاتی خود که از رادیو تهران پخش شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران صددرصد مردمی بود، اظهار داشت: مردم به امام راحل اعتماد کردند، چرا که سیره ایشان به خوبی روشن بود و توانست شکل حکومت را تعیین کند.

وی ادامه داد: بعد از آنکه مردم به جمهوری اسلامی رای مثبت دادند، امام (ره) مردم را تشویق کردند که پای صندوق‌های رای حاضر شده و قانون را تدوین کنند و به این ترتیب سیره امام(ره) در قانون اساسی ما تبلور یافت.

قمی تصریح کرد: اصل 5 قانون اساسی زعامت امور را در زمان غیبت امام زمان(عج) برعهده فقیه عادل زمانشناس قرار داده و همچنین در اصل ششم اداره امور کشور را مبتنی بر مراجعه به آرای مردم دانسته است.

داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این مسئله در قانون اساسی با عنوان خبرگان رهبری مطرح است، چرا که این نهاد مظهر مشروعیت نظام است، چرا که متشکل از فقهای اسلام‌شناس بوده و از سوی دیگر مظهر مقبولیت نظام است، چرا که این فقها از سوی مردم انتخاب شده‌اند.

وی با تاکید بر اهمیت مجلس خبرگان رهبری گفت:  این مجلس برای لحظه‌های حساسی که کشور دچار بحران می‌شود و توان حل آن را ندارد، تشکیل شده و عامل اعتماد ، سکون و آرامش مردم است.

قمی اضافه کرد: بعد از رحلت امام(ره) مردم با انتخاب خوب خود نمایندگانی را در دوره اول خبرگان انتخاب کردند که در کمتر از 24 ساعت رهبری را برای جمهوری اسلامی ایران انتخاب کردند که بسیار انتخاب شایسته‌ای بود.

داوطلب پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با برشمردن ویژگی‌های بارز مجلس خبرگان اظهار داشت: این مجلس درصدد شکستن بن‌بست‌ها و صندوق ذخیره معنوی ملت است، ملت این صندوق را با حضور خود در پای صندوق‌های رای صورت داده است تا در شرایط بحرانی این صندوق به کمک مردم بیاید و امید دشمن را به یاس تبدیل کند.

وی تصریح کرد: مجلس خبرگان براساس قانون اساسی در راس هرم قدرت قرار دارد، سایر نهادهای حکومتی در مقابل نهادی دیگر مسئولند، اما مجلس خبرگان در برابر هیچ نهادی جز خداوند و چشم تیزبین مردم مسئول نیست.

قمی تاکید کرد: مجلس خبرگان برای اینکه بتواند رسالت تاریخی خود را انجام دهد، باید مظهر اقتدار ملی و وحدت ملی باشد  به گونه‌ای که جناح‌بندی‌ها ، خط‌سازی ها، باندسازی‌ها و پررنگ کردن سلایق مختلف در خبرگان راه پیدا نکند.

وی اضافه کرد: نسبت مجلس خبرگان با سایر نهادهای کشور، مانند نسبت تیم ملی با تیم‌های باشگاهی است، در تیم ملی همکاری وجود دارد نه رقابت و اعضای خبرگان نیز با مشارکت و همکاری یکدیگر فعالیت می‌کنند.

قمی تصریح کرد: مجلس خبرگان جایی برای کسب قدرت نیست، بلکه جایی برای خدمت به مردم است و پشتوانه اصلی خبرگان رای مردم و حضور گسترده‌شان است چرا که این نهاد اقتدار خود را علاوه بر مشروعیت الهی از رای مردم می‌گیرد.

وی با مهم دانستن مشارکت قشر جوان و زنان در پای صندوق‌های رای اظهار داشت: جوانان همواره نقش موثری در کشور دارند و سرنوشت آینده کشور در دست جوانان است و در این راستا بانوان نیز باید حضور پررنگی داشته باشند. حضور زنان نیاز جامعه نیست، بلکه حضورشان ضرورت دارد.

قمی در تشریح سوابق فعالیتش در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: بنده در کمیسیون اصل 111 و 107 قانون اساسی حضور داشتم ، در دوره‌های سوم و چهارم خبرگان مردم تهران زمینه خدمت را در این نهاد برایم فراهم کردند که از آنان قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.