17هزار و 635 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد گرگان هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،از گرگان؛رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گرگان گفت: در شهرستان گرگان تقریبا 96 روستای تابعه داریم که جمعیت مددجویی ما در شهرستان و روستاهای اطراف حدود 10 هزار و 23 خانوار معادل 17 هزار و 635 نفر می‎شود که زیرپوشش دائمی کمیته امداد قرار دارند.


جواد فردی افزود: گروه‎های مختلفی نظیر زنان سرپرست خانوار، زنان مطلقه، خانواده‎های بدسپرست، خانواده‎های زندانی و خانواده‎های سرباز جزو جمعیت مددجویی به حساب می‎آیند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان گرگان با اشاره به اینکه 60 درصد حمایت کمیته امداد از جمعیت بانوان سرپرست خانوار صورت می‎گیرد، افزود: بخشی از حمایت این نهاد از خانواده‎های از کارافتاده، افرادی که به واسطه بیماری یا حادثه ناشی از کار توانایی انجام فعالیتی را ندارند و بخشی از این حمایت نیز مشمول سالمندان می‎شود.

فردی یکی از رویکردهای کمیته امداد را توانمندسازی اقتصادی خانواده‎های مددجویان برشمرد و خاطرنشان کرد: اجرای طرح‎های اشتغال و خودکفایی نقش محوری در حلقه توانمدسازی دارد.

وی افزود: هدف ما کاهش نرخ بیکاری، افزایش درآمد، مناعت طبع خانواده و خوداتکایی اقشار نیازمند است تا کم‎کم خانواده‎های زیرپوشش از چتر حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

فردی کاهش هزینه‎های سبد خانوار را جزو برنامه‎های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: برای اینکه در زمینه هزینه‎های فرهنگی و تحصیلی، درمانی و مسکن مددجویان به آنها کمک کنیم پس از ارائه این خدمات سراغ شناسایی قابلیت‎ها، توانایی‎ها و مهارت‎های خانواده می‎رویم تا بتوانیم با مشاوره و هدایت شغلی صحیح زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.