مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور پتانسیل شهر مشهد را بعنوان مرکزی برای بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمانها بسیار مناسب ارزیابی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ نصرالله سیفی در حاشیه ششمین کنفرانس سوخت و احتراق اظهار کرد:شهر مشهد با داشتن تقریبا 50 درصد زیربنای هتلینگ می تواند مرکزی برای بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمانها باشد.

وی افزود: درنشست کارگاهی ششمین کنفرانس سوخت و احتراق که با موضوع طرح بهینه سازی و ارتقای کارایی موتورخانه های ساختمان های اداری و مسکونی برگزار شد شرکت بهینه سازی صرف سوخت نیز طرح خود را که توسط شورای اقتصاد تصویب شده بود ارایه داد .

مدیر عامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور ادامه داد: در این نشست مجمع هتلداران، صنایع ، تولیدکنندگان انرژی ، پیمانکاران و سرمایه گذاران حضور داشتند و به ارایه طرح های پیشنهادی خود در خصوص بهینه سازی مصرف سوخت در ساختمانها پرداختند.

دبیر ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران نیز با بیان اینکه سوختن و این که شعله چگونه بسوزد و گرفتن انرژی از این سوختن موضوع بحث احتراق و این کنفرانس است، گفت:هم اکنون در دنیا به دنبال ساخت ساختمان های با انرژی صفرهستند که بطور کلی سوخت را از بین ببرند.

جواد ابوالفضلی اصفهانی افزود: موضوع سوخت و احتراق از معضلات بسیار مهم جوامع کنونی است که باعث ایجاد پدیده هایی چون آلاینده ها، مرگ و میر ناشی از سرطان و در سطح جهانی موضوعاتی چون سونامی و باران یخ می شود که خسارات جانی و مالی سنگینی را برای جوامع بشری به دنبال دارد.

وی با بیان این که برنامه ریزی برای برگزاری این کنفرانس از حدود یک سال پیش آغاز شده است، گفت: در برگزاری این کنفرانس علاوه بر دانشگاه فردوسی مشهد و انجمن احتراق ایران، شرکت گاز خراسان رضوی، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت کشور و چند شرکت بخش خصوصی همکاری دارند.

دبیر ششمین کنفرانس سوخت و احتراق ایران افزود: طیفهای مختلفی از دانشگاهیان، صنعتگران و مجریان دستگاههای دولتی به این کنفرانس که هر دو سال یک بار برگزار می شود دعوت شده اند تا در تعاملی که با هم به بهبود شرایط زندگی کمک کنند.

ابوالفضلی با بیان این که برای نخستین بار است که کنفرانس دوسالانه سوخت و احتراق در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود، افزود: برای این کنفرانس دو نشست هم اندیشی نیز در نظر گرفته شده که یکی در رابطه با مشعل ها و دومی در خصوص بهینه سازی انرژی در ساختمانهای مسکونی، اداری و تجاری است.ابوالفضلی برپایی شش کارگاه تخصصی را از دیگر برنامه های جنبی این کنفرانس برشمرد که به طور متمرکز در روز دوم برگزار می شود.

او گفت: نمایشگاهی نیز در حاشیه این کنفرانس با حضور شرکتهای بخش خصوصی فعال در این عرصه برگزار می شود تا بتوانند محصولات خود را عرضه کنند.

دبیر این کنفرانس در خصوص تعداد مقالات ارسالی به این همایش نیز گفت: پس از فراخوان درخواست مقاله، 160 مقاله از دانشگاه های مختلف و بخش صنعت به دبیرخانه این کنفرانس رسید که پس از گذراندن مراحل مختلف داوری، 65 مقاله برای ارائه شفاهی و 22 مقاله برای ارائه به صورت پوستر برگزیده شد.

انتهای پیام/ 


برچسب ها: مصرف ، سوخت ، بهینه ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.