پانزدهمین مرکز آپای کشور (آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای ) در دانشگاه سمنان افتتاح ومورد بهره برداری قرار گرفت .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از سمنان ، افتتاح مرکز آپای دانشگاه سمنان با حضور  محمد تسلیمی معاون مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران، عباس هنربخش رئیس دانشگاه سمنان ، سیف الله شهاب مدیر کل اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و دیگر مسوولین و مقامات استانی در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد .
تسلیمی با تاکید بر توجه به دو مبحث فناوری اطلاعات و امنیت سایبری در این مرکز گفت : مراکز آپا در کشور بعنوان تیم های دریافت ، مرور و پاسخگویی و نیز واکنش سریع به رخداد است لذا انتظار ما از این مراکز فقط مقابله نیست بلکه پیشگیری و مدیریت کیفیت امنیت نیز از وظایف این مراکز به شمار می رود.
وی مراکز دانشگاهی را دارای پتانسیل بسیار بالا در کمک به مرکز ماهر ایران دانست و خاطرنشان کرد : در دنیایی که روزانه با 450 هزار تهدید رایانه ای مواجه است دانشگاهها از توانایی و دانش بالایی جهت مقابله با این تهدیدات برخورد است که در این زمینه مراکز آپای دانشگاهها می توانند با آگاهی رسانی و آموزش ، تاثیر بسزایی درکاهش آسیب پذیری در حوزه های مختلف داشته باشند.
 وی راه اندازی مرکز آپای دانشگاه سمنان را بعنوان قطب بزرگ امنیت در استان دانست.
معاون مرکز ماهر کشور در ادامه از اقدامات مرکز ماهر در پایش60 درصد از ترافیک بین الملل کشور جهت دفع مخاطرات رایانه ای خبر داد .
هنربخش رییس دانشگاه سمنان افتتاح این مرکز را موجب افتخار دانشگاه سمنان دانست و با اشاره به حملات سایبری فراوان و تهدیدات موجود در کشور افزود : با توجه به پتانسیلهای موجود در دانشگاه ، این مرکز میتواند خدمات شایسته ای در جهت واکنش مناسب و پیشگیری از آسیب به دستگاههای اجرایی ، شرکت های خصوصی و همچنین اقشار مختلف در استان ارایه دهد .
در ادامه این مراسم گواهینامه مرکز تخصصی آپا از طرف مرکز ماهر سازمان فناوری اطلاعات ایران ، توسط مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان به رئیس دانشگاه سمنان اعطاء گردید .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.