معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه گفت: پس از اجرای برجام فرصت های زیادی برای سرمایه گذاری و روابط عادی تجاری ایجاد شده است.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید تخت روانچی معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه که در راس یک هیئت اقتصادی و تجاری در نروژ به سر می برد، امروز-چهارشنبه- در دیدار مونیکا میلند وزیر صنایع و تجارت نروژ با بیان این مطلب افزود: حضور پر رنگ شرکت های نروژی در نشست امروز نشانه وجود ظرفیت ها و علاقه مندی زیاد برای طرفین است.

وی با اشاره به رویکرد جدید کشورها برای همکاری با ایران در زمینه های مختلف بعد از اجرای برجام و ظرفیت های نروژ در حوزه دریایی، زیست محیطی و شیلات اظهار کرد: طرف ایرانی از آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه ها برخوردار است.

نروژ به دنبال بازارهای جدید است 

همچنین در این ملاقات مونیکا میلند وزیر تجارت و صنعت نروژ نیز با اشاره به ظرفیت ها و فرصت های زیاد دو کشور برای همکاری اظهار کرد: نروژ به دنبال بازارهای جدید است و ما شاهد اشتیاق شرکت های نروژی برای کار با ایران در زمینه های مختلف هستیم. 

وی ابراز امیدواری کرد که در دوران جدید شاهد افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری خصوصا در حوزه صنعت نفت و گاز و شیلات و انرژی های تجدید پذیر باشیم. 

همچنین معاون وزیرخارجه کشورمان در این دیدار از وزیر صنعت و تجارت نروژ برای سفر به ایران دعوت به عمل آورد که مورد استقبال قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار