سه ميليون و 430 هزار و 58 نفر در استان خوزستان حائز شرايط رای دادن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رئيس ستاد انتخابات  خوزستان ملاک شرکت در انتخابات را  18 سال تمام دانست و گفت: متولدين  هفتم اسفند سال 1376 به قبل مي توانند در انتخابات شرکت کنند. 

فرج الله خبير افزود: استان خوزستان در حال حاضر چهار ميليون و 798 هزار نفر جمعيت دارد که سه ميليون و 430 هزار و 58 نفر حائز شرايط راي دادن هستند.

وي اضافه کرد: تعداد راي اولي هاي امسال در استان خوزستان 75 هزار و 489 نفر است که از اين تعداد  36 هزار و 965 نفر زن و 38 هزار و 524 نفر مرد هستند.

رئيس ستاد انتخابات خوزستان عنوان کرد: 14 حوزه انتخابيه اصلي و فرعي در 27 شهرستان خوزستان پيش بيني شده است که مجريان در آنها کار راي گيري از مردم را در انتخابات هفتم اسفندماه انجام مي دهند.

فرج الله خبير تعداد شعب اخذ راي در استان را دوهزار و 996 شعبه برشمرد و افزود: در هر شعبه دو صندوق و در مجموع پنج هزار و 992  صندوق تعبيه شده است که يکي براي مجلس خبرگان رهبري و يکي هم براي مجلس شوراي اسلامي است.

وي تعداد نامزدهاي تائيد صلاحيت شده مجلس شوراي اسلامي در خوزستان را 363 نفر اعلام کرد و گفت: هفت نفر هم براي مجلس خبرگان رهبري در خوزستان با هم رقابت مي کنند.

خوزستان 18 کرسي نمايندگي در مجلس شوراي اسلامي و 6 کرسي در مجلس خبرگان رهبري دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.