تبلیغات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ازامروز درلرستان آغازشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازلرستان، دراستان لرستان از مجموع ۲۹۶ کاندیدایی که توسط هیئت نظارت استان و شورای نگهبان بررسی صلاحیت شدند ۱۷۳ نفر تایید صلاحیت شده که ۹ نفر آن زن و ۱۶۴ نفر مرد بودند.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان با بیان اینکه کاندیداهای رد یا عدم احراز صلاحیت شده ها در لرستان ۱۲۳ نفر بودند، گفت: از این تعداد نیز ۹ نفر زن و ۱۱۴ مرد بودند.

پرویزپور با بیان اینکه ۲۴ کاندیدا در مرحله تجدید نظر موفقیت به دریافت تایید صلاحیت شدندافزود: در این مرحله حدود ۱۵ درصد افزایش نامزدهایی که به صحنه رقابت بازگشتند داشتیم.

وی با بیان اینکه از ابتدای ثبت نام کاندیداها ۱۹ نفر انصراف خود را اعلام کردندگفت: هرچه به زمان انتخابات نزدیک تر می شویم تعداد کاندیداهای انصرافی بیشتر شده و ممکن است ائتلافاتی نیز صورت بگیرد و به نفع کاندیدای دیگر کنار بکشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۵ کاندیدای در صحنه رقابت در لرستان داریم، افزود: پنج نفر از آنها انتقالی بوده که سه نفر از حوزه های انتخابیه استان درخواست انتقال به استان تهران دادند و دو نفر از استان تهران درخواست انتقال به حوزه های انتخابیه استان داشتند و یک نفر از حوزه انتخابیه کوهدشت در خواست انتقال به حوزه خرم آباد و دوره چگنی داشته است.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان خاطرنشان کرد: از کاندیداهای لرستان ۱۴ نفر شهرستان الیگودرز، ۲۵ نفر بروجرد، هشت نفر پلدختر، خرم آباد ۵۱ نفر، سلسله و دلفان ۱۹ نفر، دورود و ازنا ۱۷ نفر و کوهدشت و رومشگان ۳۱ نفر هستند.

پرویزپور با اشاره به اینکه یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۳۶ نفر در لرستان واجد شرایط رای دادن هستند، گفت: از این تعداد ۸۵ هزار و ۸۰۱ نفر رای اولی هستند.

وی با اشاره به اینکه فصل ششم قانون انتخابات مجلس از ماده ۵۶ تا ۶۵ به طور کامل بایدها و نبایدهای تبلیغات کاندیداها را مشخص کرده است، افزود: در ستاد انتخابات استان نیز فرمانداران حوزه های انتخابیه خود جلسات متعددی با کاندیداها و روسای ستاد آنها برگزار کردند و بایدها و نبایدهای تبلیغات را به طور کامل برای آنها تشریح کردند.

مدیر کل سیاسی انتخابات استانداری لرستان با بیان اینکه نوع برخورد با تخلفات انتخاباتی را قانون مشخص کرده است، گفت: به تخلفات آنها رسیدگی خواهد شد و هر تخلفی ممکن است باعث رد صلاحیت آنها شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.