نمایش «B5-6» روایتی از حواشی و چالش‌های یک تصمیم در شبکه‌های اجتماعی است.

فرزان رنجبر کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص نمایش «B5-6» گفت: نمایشنامه این اثر را امید نوروزی به نگارش درآورده و من به سبب دغدغه مطرح شده در آن یعنی فضای مجازی و شیوه برخورد انسان‌ها در آن و همین طور وجه سرگرمی و جذابیتی که در این متن وجود دارد آن را انتخاب کردم.
 
وی ادامه داد: این نمایش حواشی و چالش‌های پیرامون یک تصمیم را به نمایش می‌گذارد. مسرور در صحنه خود در شبکه اجتماعی زمانی را برای خودکشی آنلاین‌اش اعلام می‌کند در پی این خبر جریان‌هایی ایجاد و پای کسانی به ماجرا باز می‌شود.
 
رنجبر در خصوص شیوه اجرایی این اثر نمایشی بیان کرد: پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر بازخوردها و نقدهای رضایت بخشی دیدم. این نمایش در فضایی رئال و به شیوه طنز سیاه اجرا می‌شود. خودکشی سوژه اصلی آن یک مسئله تلخ و ترسناک است و به صورت کمیک روایت می‌شود. بنابراین تماشاگر به آنچه که باید از آن بترسد می‌خندد. همچنین میزانسن و تبادل دیالوگ‌ها به صورت پینگ پنگی است.
 
وی خاطرنشان کرد: در خصوص اسم نمایش برای برخی سوال پیش آمده بود این نام برگرفته از شبکه‌های اجتماعی است و هر کسی با شبکه‌های اجتماعی سروکار داشته باشد «B5-6» را در قسمت سرچ دیده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار