رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌‌اموزی کشور گفت: با برگزاری انتخابات مجلس دانش‌ آموزی ۱۵۰ نفر به مجلس دانش‌آموزی کشور راه یافتند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ زهرا پناهی روا در مراسم انتخابات هشتمین دوره مجلس دانش‌آموزی در اردبیل اظهار داشت: انتخابات مجلس دانش‌آموزی از بیستم بهمن ماه آغاز شده و امروز به پایان می‌رسد و با مشخص شده نتایج انتخابات 150 دانش‌‌آموز به مجلس دانش‌‌آموزی کشور راه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه سهمیه نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نسبت به جمعیت دانش‌آموزی استان‌ها در نظر گرفته شده است، افزود: انتخابات مجلس دانش‌‌آموزی در کشور هر دو سال یکبار برگزار می‌شود و نفرات منتخب به مجلس شورای اسلامی راه می‌یابند.

مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: جلسات نمایندگان مجلس دانش‌آموزی نیز هر یکسال دو بار به صورت علنی در مجلس با حضور مسئولان ارشد کشوری و وزرای مربوطه برگزار می‌شود و نمایندگان دانش‌‌آموزان در مجلس شورای اسلامی در این جلسات با ارائه مشکلات و مطالبات دانش‌‌آموزان نقش بسزایی در حل مشکل این قشر فرهیخته دارند.

پناهی‌روا تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف برگزاری انتخابات مجلس دانش‌‌آموزی تقویت مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش‌آموزان در جامعه است و این دانش‌‌آموزان در آینده تصمیم گیرنده اساسی کشور در عرصه‌های مختلف سیاسی می‌شوند و مسلما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در آینده همین دانش‌‌آموزان هستند.

رئیس دبیرخانه مجلس دانش‌‌آموزی کشور افزود: در حال حاضر 13 میلیون دانش‌‌آموز در کشور در حال تحصیل هستند و انتظار می‌رود با ادامه اجرای طرح تحول بنیادین شاهد تحول عظیمی در حوزه آموزش و پرورش کشور باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.