استانداران خراسان رضوی گفت : توسعه مسیرهای ارتباطی در حوزه های هوایی، زمینی و ریلی از طریق توافق نامه ها و پیمان های مشترک به توسعه تعاملات دو استان خواهد انجامید.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی رضا رشیدیان در دیدار بااستاندار بصره با بیان اینکه رییس جمهور در سفر اخیر خود به مشهد بر لزوم توسعه تعاملات با عراق از طریق راه آهن تاکید کردند، افزود: استان بصره به عنوان قطب اقتصادی عراق امکانات متعددی برای جذب سرمایه گذاری ها در زمینه های مختلف صنعت، کشاورزی، تجارت، خدمات فنی و مهندسی را دارد.

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی به عنوان دومین استان پرجمعیت کشور با بیش از شش میلیون نفر جمعیت، پذیرای سالانه 27 میلیون زائر و مسافر است و دارای ظرفیت های مختلفی است که از جمله آن ها موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در کریدور شمال- جنوب و شرق به غرب ، می باشد.
استاندار خراسان رضوی افزود: این استان با وجود شش هزار واحد صنعتی و معدنی، قطب دوم تولید خودرو کشور و قطعات آن و یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد ایران است.
رشیدیان وجود 679 معدن فعال در استان با بیش از 44 نوع ماده معدنی، ذخیره چهار میلیارد و 800 میلیون تن و توان استخراج سالانه 29 میلیون تن را از دیگر توانمندی های استان برشمرد و خاطر نشان کرد: یک میلیون و 100 هزار هکتار سطح زیرکشت کشاورزی با توان تولید سالانه شش میلیون و 700 هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی و 14.6 میلیون واحد تولید دامی، از مزیت های منحصر به فرد استان است.
وی با معرفی حوزه های گردشگری استان گفت: وجود دو هزار و 500 جاذبه ، 10 درصد موزه ها و 50 درصد اقامتگاه های کشور، 273 اثر تاریخی و آرامگاه مشاهیر بزرگ ادب و هنر ظرفیت مناسبی برای حضور گردشگران عراقی، است.
استاندار خراسان رضوی معرفی مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام را از دیگر امکان های استان برای توسعه تعاملات با دیگر کشورهای اسلامی از جمله عراق دانست..
رشیدیان با اشاره به تجارب استان در حوزه های خدمات، گردشگری، صنعتی و کشاورزی، تاکید کرد: آمادگی انتقال تجارب به بصره را داریم.
ماجد مهدی النصراوی استاندار بصره نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضورش در مشهد، روابط دو کشور را مستحکم و تاریخی برشمرد و گفت: با توجه به جایگاه بصره در بین استان های عراق، از ظرفیت های موجود باید در راستای تقویت مناسبات استفاده کرد.
وی پیشرفت های خراسان رضوی در حوزه های مختلف از جمله خدمات هتلداری و صنعت و معدن را قابل ستایش دانست و گفت: متقاضی حضور متخصصان برای تامین زیر ساخت ها در حوزه های مذکور هستیم.
استاندار بصره ضمن اشاره به مذاکرات صورت گرفته با استان خوزستان در حوزه تعاملات در حوزه گردشگری سلامت و دریافت خدمات آموزشی، اظهار داشت: استان بصره آماده توسعه روابط خود در این زمینه با خراسان رضوی است.

انتهای پیام//

برچسب ها: توسعه ، ارتباطی ، عراق ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار