نایب رئیس شورای ترافیک استان گفت:هدف ازاین طرح کاهش آلودگی هوا در روزهای آلوده و مواقع بحرانی است که امسال 38 روز آلوده تا امروز داشتیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این طرح که از سال 84 مطرح شده است هنوز نیز مخالفان و موافقانی دارد که این بار هم مقرر شد محدوده ی تشخیص داده شده از نظر عملکرد و تأثیر در کاهش آلودگی و ترافیک از طرف مشاور بیشتر بررسی شده و در جلسه ی آینده ی این شورا مطرح شود.

آماده نبودن زیرساخت ها ،نبود پارکینگ در مجاورت محدوده ی اجرای طرح ،کمبود وسایل نقلیه ی عمومی برای جابجایی مردم ،مشخص نبودن دقیق محدوده ی اجرای طرح ،انتقال ترافیک به حاشیه ی شهرها ،ترغیب مردم به خرید خودروهای فرسوده با دو پلاک زوج و فرد از معایبی بود که در این جلسه بر این طرح وارد شد.

سرهنگ میکائیلی رئیس پلیس راهور استان نیز گفت: در تبریز 6 هزار خودروی فرسوده تردد میکند که با تعویض و نوسازی آنها نیازی به اجرای طرح نیست.

بررسی نحوه ی هماهخنگی و وظایف دستگاه های مختلف برای جمع آوری پایانه های متعدد مسافربری در شرق تبریز و احداث پایانه ی شرق تبریز برای خدمات دهی به شرق استان و روستاهای این ناحیه موضوع دیگر این جلسه بود.

همچنین در جلسه ی شورای ترافیک استان بر ضرورت اتصال سریع مراکز معاینه ی فنی خودروها به سامانه ی نظارتی سیمپا تأکید شد.

این سامانه سامانه ای نظارتی است که سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای کنترل بیشتر مراکز معاینه ی فنی و مدیریت یکپارچه ی این مراکز طراحی کرده است تا تخلفاتی که در این مراکز صورت میگیرد کاهش یابد و کنترل هماهنگی و تبادل اطلاعات بین مراکز معاینه ی فنی تسهیل شود.

وحید کیا معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز قول داد از ابتدای سال 95 کلیه ی مراکز معاینه ی فنی تبریز به سامانه ی نظارتی سیمپا وصل شود.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.