آماده نبودن زیرساخت ها ،نبود پارکینگ در مجاورت محدوده ی اجرای طرح ،کمبود وسایل نقلیه ی عمومی برای جابجایی مردم ،مشخص نبودن دقیق محدوده ی اجرای طرح ،انتقال ترافیک به حاشیه ی شهرها ،ترغیب مردم به خرید خودروهای فرسوده با دو پلاک زوج و فرد از معایبی بود که در این جلسه بر این طرح وارد شد.
سرهنگ میکائیلی رئیس پلیس راهور استان نیز گفت: در تبریز 6 هزار خودروی فرسوده تردد میکند که با تعویض و نوسازی آنها نیازی به اجرای طرح نیست.
بررسی نحوه ی هماهخنگی و وظایف دستگاه های مختلف برای جمع آوری پایانه های متعدد مسافربری در شرق تبریز و احداث پایانه ی شرق تبریز برای خدمات دهی به شرق استان و روستاهای این ناحیه موضوع دیگر این جلسه بود.
همچنین در جلسه ی شورای ترافیک استان بر ضرورت اتصال سریع مراکز معاینه ی فنی خودروها به سامانه ی نظارتی سیمپا تأکید شد.
این سامانه سامانه ای نظارتی است که سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور برای کنترل بیشتر مراکز معاینه ی فنی و مدیریت یکپارچه ی این مراکز طراحی کرده است تا تخلفاتی که در این مراکز صورت میگیرد کاهش یابد و کنترل هماهنگی و تبادل اطلاعات بین مراکز معاینه ی فنی تسهیل شود.