نامزد جمهوری خواه انتخابات آمریکا گفت اگر بازی های سیاسی دو حزب اصلی به همین منوال پیش برود، این کشور سقوط می کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلویزیون سی ان ان، بن کارسون، یکی از داوطلبان کسب نامزدی حزب جمهوری خواه آمریکا، در گفتگو با شبکه سی ان ان تصریح کرد: به عقیده من، آمریکا اکنون در لبه پرتگاه قرار گرفته است و اگر سیاست بازی های دو حزب اصلی آمریکا به همین منوال پیش برود، آمریکا سرانجام از لبه آن پرتگاه سقوط خواهد کرد.

کارسون در نشست تاون هال در شهر گرینویل در ایالت کارولینای جنوبی، در ادامه گفتگو با اندرسون کوپر، مجری سی ان ان و در پاسخ به سؤال های رأی دهندگان گفت: جمعیت آمریکا تنها 330 میلیون نفر است، که البته جمعیت زیادی به نظر می رسد، اما جمعیت چین، 1.4 دهم میلیارد نفر و جمعیت هند، 1.1 دهم میلیارد نفر است و ما باید با این کشورها در صحنه جهانی رقابت کنیم.

از اینرو، ما نباید هیچیک از مردم خود را هدر دهیم. مثلاً به هیچ وجه منطقی نیست که در آمریکا 20 درصد از کسانی که وارد دبیرستان ها می شوند، قادر نیستند تحصیلات خود را تمام کنند و دیپلم دبیرستان بگیرند. این در حالی است که ما در عصر فناوری و اطلاعات قرار داریم.

بن کارسون افزود: این اصلاً برای ما خوب نیست که با 5 درصد از جمعیت جهان، 25 درصد از زندانیان دنیا را داشته باشیم. ما باید مراقب باشیم که جوانان مان به راه های خلافی که منجر به حبس یا اخراج از دبیرستان می شود، نروند، وگرنه مخارج این افرادِ محبوس یا بیکار در نهایت به گردن خود ما خواهد بود.

ما نباید هیچ یک از مردم خود را هدر دهیم، زیرا آنان می توانند عضو مالیات پرداز و مولدِ جامعه باشند و شاید یکی از آنان درمان سرطان را کشف کند یا منبع جدیدی از انرژی را بیابد که مشکلات انرژی ما را حل کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار