تویوتا بیش از 98 هزار خودروی ساخت این شرکت را در استرالیا به دلیل نقص در کمربند ایمنی جمع‌آوری خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از «شین هوا،»  نمایندگی شرکت خودروسازی تویوتا در استرالیا در فراخوانی اعلام کرد خودروهای «راو فور» (RAV4)  که بین اوت سال 2005 (31 روز منتهی به 11 شهریور 84) تا نوامبر 2012 (31 روز منتهی به 11 آذر 91) تولید شده‌اند در کمربند ایمنی صندلی های ردیف دوم دارای مشکل هستند.  این شرکت به همین دلیل خواهان جمع آوری 98 هزار خودرو در استرالیا برای رفع نقص مذکور شد.

شرکت تویوتا اعلام کرد: این احتمال وجود دارد که در صورت برخورد از روبرو در سرعت های بالا، تسمه کمربندی صندلی با قسمتی از چارچوب فلزی آن تماس پیدا کند و بر اثر بریده شدن، جدا شود. اگر این امر اتفاق بیافتد، کمربند نمی‌تواند به صورت مناسب، سرنشین خودرو را نگه دارد و همین باعث افزایش خطر جراحت برای فرد می شود.

تاکنون دو مورد از این حادثه در سراسر دنیا گزارش شده است که یکی به آمریکا و دیگری به کانادا مربوط می شود. با این حال تا کنون هیچ حادثه یا موردی از جراحت ناشی از این امر در استرالیا گزارش نشده است. 

کار تعمیر نقص مذکور در این خودروها از ماه ژوئن (31 روز منتهی به 11 مرداد) آغاز خواهد شد. تویوتا پیش بینی کرده است کار رفع این نقص در هر یک از خودروها به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد. 

 این فراخوان بیش از دو میلیون و پانصد هزار دستگاه خودرو را در سراسر جهان را شامل می شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار