همدان؛

‌تحریم‌های داخلی اثرات مخرب بیشتری بر صنایع استان همدان دارند

عضو هیئت مدیره خانه صنعت استان همدان گفت: تحریم‌های داخلی اثرات مخرب بیشتری بر صنایع استان دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منوچهر رضایی  در نشست صمیمی فعالان اقتصادی با استاندار همدان با بیان اینکه گلایه صنعتگران ناشی از شرایط سخت تولید است، اظهار کرد: پس از اجرای برجام هنوز کار تمام نشده و اقدامات لازمی باقی است.


وی با بیان اینکه در کنار تحریم‌های بین‌المللی، تحریم‌های داخلی اثرات مخرب بیشتری بر صنایع استان دارند، افزود: تحریم‌های داخلی را باید به نام برجامی دیگر نامید که اثرات بیشتری دارد و اگر این مشکل حل نشود، برجام ما بی‌نتیجه خواهد بود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت استان همدان با اشاره به اینکه مسائل به دستگاه‌های اجرایی برمی‌گردد، تصریح کرد: مشکلات پیش روی صنعت ریشه در تصمیمات ملی که مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در آن دخیل نیستند، شرایط حاکم بر اقتصاد دنیا و منطقه و تهدیدهای دشمنان این ملت دارد.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان به گناه ناکرده مشکلات را تحمل می‌کنند، ادامه داد: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قطعاً با مدیریت ارشد همراه هستند، مشکلات از یک سو به مدیران میانی و کارشناسی بازمی‌گردد و سایر مشکلات به موارد فوق مربوط می‌شود.

رضایی با تأکید بر اینکه ما باید نگاه‌های خود را تغییر دهیم، خاطر نشان کرد: واحد تولید یک ارزش است و اگر نبود آن‌ها به معنای این است که ارزشی وجود ندارد و باید بخش خصوصی و کار آن‌ها را ارج بنهیم.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات ما به نوع نگاه و تعلیم و تربیت ما برمی‎گردد، گفت: از دوران کودکی باید احترام به بخش خصوصی را به افراد بیاموزیم، در حالی که این احترام در جامعه ما وجود ندارد که البته ریشه‌های مختلفی دارد.

نایب رئیس دوم اتاق بازرگانی همدان با بیان اینکه ریشه دیوانسالاری از اقتصاد کشور خارج شود، اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی بدانند که عملکرد فعال اقتصادی یک ارزش است و در راستای قوانین موجود گام بردارند تا مشکلات برطرف شود.

وی با بیان اینکه نگاه دستگاه قضا نیز مناسب فعالان اقتصادی استان نیست، افزود: این نوع نگاه البته نه به شدت دستگاه قضا، در دستگاه‌های اجرایی استان نیز وجود دارد.

رضایی با اشاره به اینکه دولت و ملت در کنار هم می‌توانند رکود را برطرف کنند، تصریح کرد: واحدهای اقتصادی توانستند در شرایط دشوار تجارت خارجی خود را در یک سطح خاص و قابل قبول نگاه دارند اما احتیاج دارند که دولت در کنار آن‌ها باشد زیرا همه ما یک هدف را دنبال می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه نگرش نامناسب به بخش خصوصی در شهرها و محیط‌های کوچک‌تر شدت بیشتری پیدا می‌کند، ادامه داد: ما انتظار داریم در فضاهای کوچک و محدود نگاه‌ها بلندتر باشد و امکانات لازم استان‌های صنعتی در همدان فراهم شود و این اتفاق به دست استاندار محقق خواهد شد.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت همدان با اشاره به اینکه قرار بود امکانات به صورت تجمیع شده در شهرک‌های صنعتی متمرکز شود تا هزینه تولید کاهش یابد، خاطر نشان کرد: مشکلات در حوزه‌های شهرک‌های صنعتی به دستگاه‌های استانی بازنمی‌گردد و باید در سطح کشوری دنبال شود.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.