بازرس و عضو انجمن ارولوژی ایران گفت: ناباروری یک معضل اجتماعی جدی به شمار می آید که متاسفانه درمان آن در کشور متولی ندارد.

به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر حسن جمشیدیان درآستانه برگزاری روز ملی سلامت مردان افزود: ناباروری در موارد زیادی منجر به طلاق و فروپاشی خانواده ها شده و می شود که بی تردید آسیب های مختلفی نیز همراه دارد.
وی اظهار کرد: بیمه ها از این بیماری حمایت نمی کنند؛ این در حالی است که حدود 15درصد زوج ها با شرایط طبیعی و با وجود نبود هیچگونه مشکلی برای بچه دار شدن، طی یک سال اول زندگی مشترکشان، بچه دار نمی شوند؛ حال آنکه توصیه می کنیم دختران و پسران جوان قبل ازازدواج حتما موضوع باروری و سلامت جنسی شان را نیز بررسی کنند.
جراح و متخصص کلیه و مجاری ادرار خاطرنشان کرد: ناباروی در 30 درصد موارد به مردان و در 50 درصد موارد به زنان مربوط است و در 20درصد موارد هم امکان دارد که هر دو زوج دارای مشکل باشند یا هر یک از آنان بدون هیچ مشکلی بلکه به دلایل ناشناخته نیز بچه دار نشوند.
وی تاکید کرد: متاسفانه بیمه ها به هیچ عنوان از درمان های ناباروری حمایت نمی کنند چراکه بیمه ها انجام تکنیک ها و روش های کمک باروری را عملی فانتزی می دانند و به هیچ عنوان برای این موضوع کاری انجام نمی دهند به همین علت مردم باید هزینه های سنگینی برای درمان شان را از جیب خود بپردازند.
وی همچنین تاکید کرد: از آنجا که روش های درمان ناباروری، گران است ، دولت باید از بیمه ها حمایت بیشتری کند تا آنها نیز بتوانند روش هایی مانند میکرواینجکشن و یا آی یو آی را تحت پوشش قرار دهند و مشکلات موجود را به حداقل های ممکن کاهش دهند.
جمشیدیان درباره روز ملی سلامت مردان هم گفت: مبتکر اصلی روز ملی سلامت مردان انجمن ارولوژی است و امیدواریم در آینده علاوه بر روز سلامت مردان، روزسلامت کودکان و جوانان را هم داشته باشیم زیرا موجب توجه و اهمیت افراد نسبت به بیماری ها می شود.
همزمان با ششم اسفند روز سلامت مردان برنامه های متنوعی از جمله ویزیت های رایگان پزشکان اورولوژیست از سوی انجمن اورولوژی ایران در سراسر کشور برگزار می شود.
به گزارش ایرنا به گفته دکتر ساغر صالح پور، دبیراجرایی کنگره بین المللی چالش های بالینی درمامایی، زنان ونازایی ، تحقیقات انجام شده درکشور نشان می دهد، حدود 11 تا 13 درصد زوج های ایرانی نابارورند؛ در واقع ازهر 6 زوج که تصمیم به بچه دار شدن می گیرند یک زوج صاحب فرزند نمی شود.
منبع:ایرنا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.