نمایش "آنهایی که من را دوست دارند" رابطه کودکان با چهره‌های خانواده، اقوام و افراد غریبه را مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، امروزه سلامت جنسی کودکان یکی از مهم‌ترین مسائل مدنظر خانواده‌ها به شمار می‌رود که اجرای برنامه‌های این حوزه، همواره دغدغه‌ مردم اصفهان به شمار می‌رفته است.
نمایش "آنهایی که من را دوست دارند" در همین راستا از سوی خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگي تفريحي از 24 بهمن ماه در فرهنگسرای کوثر، تالار ادب و هنرسرای خورشید در حال اجرا است و تا دوم اسفندماه به نمایش در می آید.
در این تئاتر، حلقه‌های محبت، رابطه کودکان با چهره‌های خانواده، اقوام و افراد غریبه مورد بررسی قرار گرفته و موارد مختلفی به آنها آموزش داده می‌شود که این موضوع استقبال خانواده‌های اصفهانی را به دنبال داشته است.
نفسیه حبیب‌اللهی، رئیس خانه کودک درباره اجرای این نمایش، با بیان اینکه این تئاتر، نخستین گام سلامت جنسی کودکان است و برای نخستین‌بار برگزار شده، گفت: قسمت ابتدایی این برنامه، بیان حلقه محبت کودکان است که در آن آگاهی‌بخشی کودکان نسبت به مرزهای رابطه مد نظر قرار گرفته شده است و در واقع هدف ما این بوده که بچه‌ها بدانند با افراد اطراف خود چگونه ارتباط برقرار کنند و تقسیم‌بندی افراد را به پدر و مادر، اقوام نزدیک و دیگر اقوام و افراد غریبه داشته باشند.
وی عنوان کرد: این طرح پس از دو سال در خانه کودک مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت از بین طرح‌های مختلف، این تئاتر مورد تصویب قرار گرفت و کار اجرای آن آغاز شد که در این طرح گروه‌های سنی از 4 تا 12 سال برنامه ریزی شده اند که به صورت دو ساله تقسیم شده و از 4 تا 6 سال، 7 تا 9 سال و 10 تا 12 سال تقسیم شده‌اند و بچه‌ها این دوره‌ها را در سنین خود می‌گذرانند.
الهام فخرایی، نویسنده و طراح این نمایش نیز در تشریح جزئیات آن با بیان اینکه هدف این است که این بچه‌ها با آموزش‌های مطرح شده، تا دوران بلوغ اطلاعات کامل داشته باشند، تصریح کرد: امید ما این است که با این آموزش‌ها، بچه‌ها را تا قبل از بلوغ آماده کنیم تا با کمترین آسیب به سن بلوغ وارد شوند و در این زمینه مشکلی وجود نداشته باشد.
وی افزود: هدف ما این نیست که کودکان این تئاتر را ببینند و پس از آن بدون نتیجه‌ای بروند بلکه به صورت مداوم سئوال و جواب‌هایی در این زمینه صورت می‌گیرد و از المان‌های مختلف برای آنها استفاده می‌شود تا بتوان در نهایت از این موضوع نتیجه گرفت.
گفتنی است؛ تئاتر "آنهایی که من را دوست دارند"، تا 2 اسفند در هنرسرای خورشید اصفهان طی دو سانس 9 و 10:30 برای کودکان اجرا می‌شود.




انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.