رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در حال حاضر خدمات طرح ساها برای 10 هزار آزمایشگاه دانشگاه آزاد ثبت شده است و اپراتورهای آن نیز تعیین شده است.

حمیدمیرزاده‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان درخصوص طرح ساها ( ساماندهی آزمایشگاه‌های همکار آزاد) گفت: طرح ساها هم اکنون تمامی فازهای خود را طی کرده است و در حال حاضر از 11 هزار آزمایشگاه برای حدود 10 هزار آزمایشگاه خدمات خود را ثبت کرده و اپراتورهای آن تعیین نشده است.

وی ادامه داد: برای طرح ساها درگاه بانکی نیز پیش‌بینی شده است که هر کاربری چه دانشجوی آزاد و چه دانشجوی دانشگاه دیگر می‌تواند از این خدمات استفاده کرده و به راحتی ‌می‌تواند هر آنچه که بخواهد را سفارش دهد چرا که به راحتی می‌تواند دستگاه‌ها را در ساها ببینند.

میرزاده با بیان این که سایت دیگری به عنوان  azad expo نیز راه اندازی شده است تصریح کرد: این سامانه یک سامانه بزرگی است که به عنوان سامانه فن بازار ایران نامگذاری می‌شود به علاوه به جز مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی که در حال حاضر تعداد آن 78 است، حدود 600 شرکت دانش بنیان نیز وجود دارد که تولیدات محصولات تجاری حاصل از تحقیقات آن بر روی سامانه  azad expoقرار گرفته که از طریق آن به فروش می‌رسد.

 وی خاطر نشان کرد: اخذ غرامت‌های دانشگاه آزاد اسلامی غیر از شهریه از طریق ساها و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان است، همچنین با ایجاد شهرک‌های فناوری آزاد که در اصل همان پارک‌های علم و فناوری هستند، با این تفاوت که یک سری از فعالیت‌های پژوهشی هم در این شرکت‌ها انجام می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار