وزیر بهداشت در سفر اخیرش به استان خوزستان از وضعیت رنج آور مردم این خطه ابراز ناراحتی کرد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، در صفحه اینستاگرام خود در حاشیه سفر اخیرش به استان خوزستان نوشت: برای چندمین بار پس از سالهای جنگ به آبادان رفتم. توفیق شد ساعتی را در خیریه امام علی (ع) و در دنیای ساده و بی آلایش کودکانی سپری کنم که دست تقدیر آنها را نعمت پدر یا مادر محروم کرده بود.

معصومیتی عمیق در نگاهشان هویدا بود. برای ما و همه کسانی که روزهای جنگ را در این خطه به خوبی به خاطر دارند، دیدن صحنه هایی این چنین، و باقی ماندن رنج مردمان این خطه دردی دو چندان است. سالها از پی هم آمده و رفته اند و متاسفانه، همچنان محرومیت و برخی آثار جنگ بر تارک آبادان موج می زند.

وزیر بهداشت

در این میان دیدن کودکان معصومی که برخی شان را نیز بیماری رنجور تر کرده؛ دل هر پدر و مادری را به درد می آورد. آنها که هم یادگاران حماسه اند و هم صاحب بزرگترین منابع ثروت کشور؛ اما ....نورآوران به آبادان آمد؛ خیرین هم دست به کار شدند و برنامه ها پیش رفت. لیکن؛ آیا نباید در توزیع امکانات کشور و در همه سالهای پس از جنگ، چنان عمل می کردیم که امروز مردمان این خطه پر صلابت، آن گونه که شایسته شان است زندگی کنند و شرمنده آنها نباشیم؟!.لحظاتی که با کودکان دوست داشتنی خیریه امام علی بودم، به آنها گفتم: پدر من هم در دو سالگی پدرش را از دست داد و مادرم از شش سالگی از نعمت پدر و مادر محروم بود. هر دو با یتیمی بزرگ شدند، اما توانسته بودند روی پاهای خودشان بایستند و موفق و سربلند زندگی کنند.

سختی ها، روح انسان را بزرگ می کند و صیقل می دهد. مرور زندگی بسیاری از بزرگان گواه همین مدعاست. این بزرگی، از اکنون در کلام و رفتار کودکان معصوم خیریه آشکار بود. آنقدر که گویی بزرگان فردا را ملاقات می کنی.امید که روزی با تاسی از روش و منش مولای متقیان امیرالمومنین(ع) چنان عمل کنیم که تمامی کودکان این سرزمین در آسایش و شادمانی پرچمدار افتخار و عزتمندی کشور باشند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار