روش‌های متفاوتی همچون روکش، ایمپلنت و جرم‌گیری در بهبود وضعیت ظاهری و از بین بردن لکه‌های ایجاد شده روی دندان‌ها مؤثرند.

دکتر عبدالحمید ظفرمند دندان پزشک در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص لکه‌های زرد یا سفید ایجاد شده روی دندان‌ها گفت: لکه‌هایی که روی دندان به رنگ‌های تیره یا روشن دیده می‌شوند اغلب به علل پایه‌ای است که در زمان رویش دندان در مینا بروز یافته است پس می‌توان گفت پس از رویش دندان هیچ عاملی جز عوامل سطحی نمی‌تواند در رنگ‌های دندان تغییری را ایجاد کند.

وی ادامه داد: عواملی که باعث این تغییر در سطح دندان می‌شوند مربوط به اختلالات تکاملی دندان است اما عامل بیرونی هم سبب ایجاد اختلال در روند شکل طبیعی مینا می‌شود.

ظفرمند با بیان این که صدمه وارد شده به دندان شیری منجر به بروز عفونت می‌شود، افزود: ممکن است این عفونت از طریق ریشه بر روی دندان دائمی و لثه اثر بگذارد.

این دندان پزشک درباره‌ی راه‌های درمان تغییر رنگ‌ دندان تصریح کرد: قسمت‌هایی که تغییر رنگ داده‌اند برداشته می‌شوند و با مداد همرنگ پرکردنی جای آن پر می‌شود. اگر این تغییر رنگ در معرض دید باشد لیمنیت روی دندان قرار می‌گیرد (دندان برداشته می‌شود). 

ظفرمند خاطرنشان کرد: گذاشتن روکش روی دندان‌ها سومین و آخرین راه‌حل جهت بهبود وضعیت ظاهری دندان‌ها است، اما شایان ذکر است این لکه‌ها گاهی با انجام جرم‌گیری برطرف خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار