سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: مرحله دوم سرشماری حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم در سال 94 با حضور 25 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان امروز به پایان می رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان افزود: در سال 94 سرشماری حیات وحش استان طی دو مرحله انجام شده است که مرحله اول سرشماری کل و بز در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر در آذر ماه انجام شد در سال های قبل سرشماری فقط در سال یکبار صورت می گرفت.

وی گفت: در جریان این سرشماری مرحله اول حیات وحش منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم مجموعا ۵۴۶ کل و بز وحشی به روش مشاهده مستقیم شمارش گردید و به سبب بارش شدید برف در ارتفاعات، امکان سرشماری تمام منطقه میسر نبود و فقط حدود ۴۵ درصد از کل منطقه سرشماری شده بود.

جعفری ادامه داد: باتوجه به شرایط جوی مناسب مرحله دوم سرشماری کل و بزهای منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم با دقت بیشتر انجام و با تلاش 25 نفر از محیط بانان و کارشناسان اداره کل از روز شنبه آغاز و امروز به اتمام می رسد .

وی افزود: متاسفانه اوایل شهریورماه سال جاری با شیوع بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک رأس ۱۲6 کل و بز وحشی در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم تلف شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: حیات ، وحش ، طارم ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.