رسیدن به تراز تجاری مثبت هدف اصلی بازار دارویی کشور/وابستگی به واردات دارو کاهش یافت

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واردات دارو در سال 94 بسیار کاهش داشته است اما هدف اصلی ما رسیدن به تراز تجاری مثبت است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول دیناروند معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو در آئین معرفی دستاورد‌های صنعت دارویی و تجهیزات پزشکی کشور که امروز در تالار وحدت برگزار شد، بیان کرد: این فرصت به وجود آمده که شاهد دستاورد‌ها و موفقیت‌های جامعه داروسازی باشیم هدف این برنامه کاملا مشخص است ما امروز قدردانی را به راحت‌ترین شکل آن به صورت زبانی انجام می‌دهیم.

وی افزود: اهداف اقتصاد مقاومتی چهار ستون دارد که عبارتند از دانش بنیان بودن اقتصاد، برون گرایی، حمایت از تولید داخل و توسعه صادرات؛ من خوشحالم که امروز برخی از داروها معرفی می‌شوند که توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید و وارد بازار شده‌اند و علاوه بر این دقیقا در چهارچوب اقتصاد مقاومتی هستند.

دیناروند عنوان کرد: هدف برخی شرکت‌هایی که امروز از آنها تقدیر می‌شود تولید و سرمایه گذاری داخلی و گسترش صادرات است همچنین برخی دیگر از شرکت‌ها که از آنها تقدیر می‌شود صادر‌کننده دارو هستند که هدف جدی دستیابی به بازار‌های منطقه‌ای را دنبال می‌کنند سیاست وزارت بهداشت بر اساس سازمان غذا و دارو نیز بر همین راستا است.

وی با اشاره به معضل پیش و پا افتاده‌ای که زمان تحریم از آنها رنج می‌بردیم، گفت: خوشحالیم که هم اکنون این مشکلات وجود ندارد و بازار دارویی پاسخگوی مردم است خوشبختانه روند وابستگی ما به واردات دارو منفی است همچنین واردات دارو در سال 94 نسبت به سال 90،91 و 92 کمتر است که این باعث افتخار ماست.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: نمی‌گویم که کاهش واردات باید تنها هدف ما باشد بلکه هدف درست ما رسیدن به طرف تجاری مثبت است.

گفتنی است، این هدف در دسترس ما قرار دارد و تنها با تلاش و تغییر دادن نگاه اتفاق می‌افتد.

وی خاطر نشان کرد: اولویت وزیر بهداشت در مذاکرات با کشورهای منطقه‌ای تسهیل صادرات دارو و تجهیزات ایران است، اولویت ما این است که وارد بازار دارویی روسیه شویم کشوری که  بازار دارویی آن ده میلیارد دلار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار