حملات تروریستی ترکیه و ترجیح گردشگران انگلیسی برای سفر به اسپانیا، بهای بلیت به مادرید را افزایش داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت،  به دنبال حملات تروریستی ترکیه، بهای بلیت به اسپانیا در انگلیس افزایش یافت. نتایج تحقیقات وبسایت ایندیپندنت نشان داد بهای بلیت به اسپانیا 79 درصد بالاتر از ترکیه است. همچنین رزرو بلیت سفر به ترکیه بوسیله گردشگران انگلیسی به نصف کاهش یافته است. این درحالیست که پرواز از انگلیس به مقصد مصر و کل تونس نیز همچنان ممنوع است.

مسافت از فرودگاه "گاتوی" در شهر "کراولی" انگلیس به آنتالیای ترکیه یا جزیره "تنریف" در اسپانیا یکسان و چیزی حدود 1800مایل است. اما پروازهای خطوط هوایی "توماس کوک" به جزایر قناری در اسپانیا در هفته نخست تعطیلات تابستان، 79 درصد بیشتر از سواحل ترکیه است. پروازها از منچستر به شهر "لاس پالماس" اسپانیا نیز در مقایسه با شهر "دالامان" ترکیه، 23 درصد بالاتر است.

گزارشها حاکی از آن است که شرکت "توماس کوک" 400 هزار صندلی خود را در این تابستان از ترکیه به اسپانیا تغییر داده است. شرکت مسافرتی "تامسون" انگلیس نیز ظرفیت پروازهای خود را به اسپانیا افزایش داده است.

ارزان ترین بلیت شرکت مسافرتی تامسون به یک هتل کوچک در اسپانیا به مدت یک هفته 758 پوند است. این مبلغ 31 درصد بیشتر از ارزانترین بلیت انگلیس به مقصد ترکیه است. سفر گردشگران انگلیسی به تونس نیز به دنبال وقوع 2 حمله تروریستی در سال گذشته، به شدت کاهش یافته است. خطوط هوایی انگلیس همچنان از پرواز به شرم الشیخ مصر ممنوع هستند.
شرکت مسافرتی "مارک وارنر" انگلیس نیز همه پروازهای خود را در سال 2016 به مقصد ترکیه لغو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار