اهواز؛

تریبون آزاد دانشجویی در دانشگاه شهید چمران

جمعی از دانشجویان دانشگاه شهید چمران اهواز در تریبون آزاد دانشجویی با عنوان " اگر من نماینده بودم " در سرسرای مهندسی دانشگاه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، یکی از دانشجویان با حضور در جایگاه تریبون آزاد گفت: اگر من نماینده بودم در کنار تنها پیرزن محله می نشستم و درد دل های او را در مورد بیکاری پسرش می شنیدم، در مجلس نمی خوابیدم و گوشی را از دسترس خارج نمی کردم.

دانشجویی دیگر در اعلام نظری دیگر با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس دهم اگر می خواهند تغییر ایجاد کنند ابتدا باید از خودشان شروع کنند اظهار داشت: من اگر نماینده بودم اول از خودم شروع می کردم و نماینده پس از انتخاب شدن، نماینده همه مردم است و باید فکر و ذکر خود را به حق و حقوق مردم اختصاص دهد.

وی اضافه کرد: باید در انتخاب خود به خوبی دقت کرده و فرد اصلح را انتخاب کنیم، بنابراین فردی که برای جمع آوری رای به حلال و حرام توجه نمی کند و تهمت می زند بطور قطع نماینده خوبی نخواهد شد.

دیگر دانشجوی شرکت کننده در تریبون آزاد بیان کرد: من اگر نماینده بودم وظایف نمایندگان را احیا، و در جهت ارتقای فرهنگ عمومی تلاش می کردم و در راستای افزایش اشتغال و کاهش تورم همزمان به وضع قوانین می پرداختم چون بنا به نظر اقتصاد دانان این دو مقوله به هم وابسته اند.

دانشجویی دیگر گفت: من اگر نماینده بودم بر اساس میزان صلاحیت ها وارد مجلس می شدم نه بر اساس میزان توزیع گوشت و مرغ! و سعی می کنم به مردم وعده دروغ ندهم.

وی ادامه داد: اگر هدف من خدمت بود وارد مجلس می شدم، اگر هر فرد بیگانه ای قصد دخالت در امور کشور را داشته باشد در دهانش می کوبم.

یک دانشجوی دیگر این دانشگاه نیز گفت: اعلام برائت می کنم از فهرستی که برای ورود به مجلس مورد حمایت شبکه بی بی سی باشد.

یکی دیگر از شرکت کنندگان در این تریبون در اعلام نظری متفاوت با کنایه گفت: اگر من نماینده بودم برای آبادانی شهرم کار نمی کردم و تمام مسئولان شهر را از هم طایفه ای خود انتخاب می کردم و از طرحی دفاع نمی کردم و رای من ممتنع یا در جهت حرکت باد بود و کمی هزینه صرف شده برای تبلیغات انتخاباتی را جبران می کردم.

برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خوزستان 623 داوطلب ثبت نام کردند که در نهایت 364 نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند که با احتساب افراد انصرافی، هم اکنون 345 نفر در صحنه رقابت انتخاباتی باقی مانده اند.

خوزستان دارای 18 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است و 14 حوزه اصلی و 13 حوزه فرعی دارد.

انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان به صورت همزمان در هفتم اسفند برگزار می گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.