رییس فدراسیون جهانی سنگ نوردی؛

ایران از پیشروان سنگنوردی در دنیا خواهد بود

رییس فدراسیون جهانی سنگ نوردی، گفت: سنگ نوردی یک رشته ورزشی جوان است و علاقه مندان زیاد این رشته در ایران طی سالهای اخیر به پیشرفت و رشد آن کمک شایانی کرده است.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان اسکولاری با اشاره به حضور فعال نمایندگان کشورهای مختلف به ویژه آفریقا و آمریکای جنوبی که به تازگی عضو فدراسیون جهانی سنگ نوردی شده اند،افزود: انتخاب و معرفی میزبانان رقابت های سنگ نوردی قهرمانان جوانان جهان در سال 2017 و 2019 از دست آوردهای مهم اجلاس سنگنوردی در تهران بود و  شهرهای ایست بورک و کبک در کشور کانادا میزبان این رقابت ها در سال 2017 و 2019 می باشند.

وی درخصوص المپیکی شدن رشته سنگ نوردی در مسابقات المپیک 2020 ژاپن بیان داشت: سنگ نوردی، سایر رشته های نامزد المپیکی شدن در المپیک 2020 را برای خود رقیب نمی داند بلکه امیدواریم تمام رشته های ورزشی در این سال وارد المپیک شوند. اما دو رشته بیس بال و کاراته شانس بیشتری نسبت به 3 رشته دیگر از جمله سنگ نوردی دارند.

وی توضیح داد: بیس بال ورزش ملی ژاپن و کاراته ورزش سنتی این کشور است و با توجه با اینکه ژاپن یکی از کشورهای قدرتمند ورزشی در آسیا است، شانس این دو رشته برای المپیکی شدن بیش از سایر رشته ها خواهد بود. 

اسکولاری درخصوص حضور بیشتر زنان ایران در رشته سنگ نوردی، گفت: خوشبختانه به نظر می رسد تعداد سنگ نوردهای زن و مرد در ایران یکسان هستند و البته ما می دانیم ایرانیان مسئله حجاب را در ورزش را دارند. با این حال ما این موضوع را از ایران پذیرفته ایم و به آن احترام می گذاریم و امیدواریم شاهد حضور بیشتر زنان ایران در این رشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: اجلاس ، سنگنوردی ، تهران ، کبک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار