پترسون معاون سفیر استرالیا و ویلیام لادر دبیر دوم سفارت راس هیاتی از طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار بازدید و نشستی با رئیس امور دریایی برگزار کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران از زاهدان؛ رئیس امور دریایی با تشریح اقدامات صورت گرفته در فاز اول گفت: بخش خصوصی کشور هند در فاز اول برای خرید تجهیزات وارد کار عملیاتی شده است.
سیدحسن ابراهیمی افزود: از آنجایی که توسعه بندر چابهار جزء سیاست‎های اساسی نظام است به همین منظور با فراهم کردن زیر ساخت‌ها در سواحل مکران زمینه برای حضور بخش‎های خصوصی داخلی و خارجی فراهم است که خوشبختانه بعد از توافق هسته‎ای ما شاهد حضور سرمایه‌گذاران متعدد در این منطقه خصوصاً بندر شهید بهشتی چابهار بوده‎ایم.
وی ادامه داد: با توجه به وجود ظرفیت‌های کشور استرالیا در بخش‌های فولاد، کشتیرانی، دام و گوشت ما خواهان سرمایه‌گذاری کشور استرالیا در بندر چابهار هستیم.
معاون سفیر استرالیا ضمن ابراز خوشحالی از اقدامات صورت گرفته در بندر و توافقات صورت گرفته در زمینه هسته‌ای گفت: زمینه رقابت سرمایه‎گذاری در بندر چابهار فراهم شده است و ما اقدامات موثری که در این بندر انجام شده است را به اطلاع سرمایه‌گذاران استرالیایی خواهیم رساند.
پترسون افزود: روابط دو کشور در سال‎های گذشته تحت تاثیر فضای سیاسی قرار گرفت و ما امیدواریم روابط دو کشور به دوران پیش از تحریم برگردد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، سفیر ، استرالیا ، طرح ، توسعه ، بندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار