«هجوم» ساختار سکانس پلان ندارد اما شامل پلان‌های بلندی است.

شهرام مکری کارگردان فیلم «ماهی و گربه» در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص فیلم جدیدش گفت: فیلم «هجوم» درباره قتلی است که قبل از یک مسابقه ورزشی اتفاق می‌افتد و بحرانی را برای یک تیم ورزشی به وجود می آورد. این فیلم ساختار سکانس پلان ندارد اما میزانسن محور است و شامل پلان‌های بلندی می‌شود.
 
وی افزود: هنوز وارد مرحله قرارداد با عوامل نشدیم به طور حتم شروع فیلم‌برداری امسال نخواهد بود و فکر می‌کنم به ناچار فیلم‌برداری را به سال آینده موکول کنیم.
 
مکری که پیش از این قصد داشت «هجوم» را در تابستان امسال کلید بزند درباره دلیل تاخیر در ساخت این فیلم گفت: حساسیتی که روی فیلمنامه برای خودم وجود دارد باعث شده است دائم در حال بازنویسی کار باشیم و جزئیات کار را شکل دهیم.
 
وی افزود: همچنین پیداکردن لوکیشنی که بخش عمده فیلم در آن اتفاق بیافتد و بازنویسی مجدد فیلمنامه براساس لوکیشن قدری زمان برد.
 
کارگردان «ماهی و گربه» در خصوص ساخت «سیب‌های زرد» که به عنوان یکی از طرح‌های حاضر در بازار آسیایی جشنواره فیلم بوسان 2015 انتخاب شده بود، عنوان کرد: پروژه «سیب‌های زرد» با سرمایه‌گذاری خارجی چند کشور به صورت مشترک ساخته خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فیلم در خارج از کشور اتفاق می‌افتد کار روی فیلمنامه‌اش مفصل است و فکر می‌کنم این پروژه در سال 96 وارد پروسه تولید شود.
 
این کارگردان در خصوص حضور عواملی ایرانی در این پروژه بیان کرد: استفاده از عوامل ایرانی بستگی به شرایط کمپانی سازنده دارد و کارکردن در خارج از ایران تابع قوانین کار کشوری است که فیلم در آن ساخته می‌شود در صورتی که این قوانین کار به ما اجازه بدهد عوامل ایرانی را تا حد ممکن دخیل خواهیم کرد.
 
گفتنی است؛ مکری پیش از این با فیلم «ماهی و گربه» حضور موفقی در عرصه بین‌المللی داشته است و توانسته برنده چندین جایزه مهم از جمله جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم لیسبون پرتغال شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار