ظرفیت های اقتصادی استان قابلیت معرفی به کشورهای اروپایی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از لرستان، نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی لرستان گفت:در حال حاضر عمده بازارهای هدف لرستان، عراق ، افغانستان و کشورهای حوزه خلیج فارس است اما بدون شک ظرفیت های اقتصادی استان قابلیت معرفی به کشورهای اروپایی را دارد.

 خاکی افزود :اعمال سیاست گذاری های پس از تحریم در استان ها به منظور حضور در بازارهای اروپایی با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

وی گفت: با ادامه اجرای برجام، مشکلات صادرات و واردات با بسیاری از کشورها حل شده و ضروری است واحدهای اقتصادی و تولیدی استان با ارتقا کیفیت محصولات، سهم عمده ای از بازارهای معتبر را در اختیار بگیرند.

خاکی با تاکید بر رفع موانع تولید گفت: تک نرخی شدن قیمت ارز، کاهش نوسان ها و ثبات اقتصادی از خواسته های اصلی صنعتگران و فعالان اقتصادی استان بوده که تحقق این انتظارات با اجرای برجام دور از انتظار نیست.

نایب رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی لرستان افزود: دولت سال آینده دو هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری می کند که لرستان باید بتواند سهم خود از این میزان را به طور مطلوبی محقق کند.

خاکی گفت: اجرایی شدن برجام و گشایش ال سی های مختلف (اعتبار اسنادی) نیاز واحدهای اقتصادی به نقدینگی را کاهش می دهد.

وی افزود: در وضعیت فعلی که کد سوییفت باز شده یکهزار ال سی گشایش می یابد و بانک ها می توانند ارتباط مطلوبی با بانک ها و موسسات خارج کشور برقرار کنند.

خاکی گفت: در شرایط تحریم، واحدهای اقتصادی برای خرید مواد اولیه و یا ماشین آلات خود باید 100 تا 120 درصد را پرداخت می کردند که در وضعیت کنونی با گشایش 10 درصد ال سی ، نیاز به نقدینگی برای انجام این معاملات کمتر می شود.

وی اجرای برجام را عامل قطعی در ایجاد رونق اقتصادی دانست و گفت: باید با ایجاد زیرساخت ها و تامین سرمایه در گردش از فرصت پیش آمده استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.