بندرعباس؛

ترانزیت کالا جایگزین مناسب درآمدهای نفتی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان گفت : با ساماندهی و توسعه حمل و نقل ترانزیت در کریدورهای بین المللی شمال _ جنوب در آینده می توان درآمدهای ارزی حاصل از ترانزیت کالا از کشور را جایگزین درآمدهای نفتی کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس، علیرضا مجرد با اشاره به موقعیت راهبردی و ترانزیتی کشور و قرار گرفتن استان هرمزگان در اصلی ترین کریدور حمل و نقل بین المللی جهان (کریدور شمال-جنوب) افزود: با گسترش شبکه حمل و نقل جاده ای می توان از این موقعیت مناسب بین المللی برای افزایش درآمدهای حاصل از ترانزیت بهره برد.

وی گفت: با تقویت زیرساختهای حمل و نقلی ، مشارکت بیشتر بخش خصوصی و تدوین شاخص های علمی میزان مقاومت اقتصاد کشور در شرایط سخت را می توان مورد ارزیابی قرار داد.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان، با اشاره به شرایط بوجود آمده در دوران پسا تحریم افزود: با سرمایه گذاری در بخش های زیرساختی حمل و نقل جاده ای همجون نوسازی ناوگان ، واردات وسایل نقلیه ، بروز رسانی تاسیسات و تجهیزات مرتبط و با دعوت از سرمایه گذاران خارجی و انتقال سرمایه به داخل کشور میتوان از این بخش حمایت بیشتری کرد.

مجرد ارزآوری ، ایجاد اشتغال و امنیت را از دستاوردهای حمایت از حوزه حمل و نقل بویژه در بخش ترانزیت عنوان کرد.

وجود کریدورهای شمال_جنوب و شرق به غرب و همچنین دسترسی به ۲ دریای خلیج فارس و عمان و اقیانوس آزاد و قرارگیری در بین ۱۵ کشور همسایه ، از ظرفیت های بزرگ حمل و نقل کشور است.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار