مسئولان تئاتر باید نگاه جدی‌تری به جریان نمایشنامه خوانی در ایران داشته باشند.

ساقی عطایی کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  در خصوص شکل گیری نمایش نامه خوانی «نوای اسرار آمیز» گفت: سال‌ها به صورت حرفه‌ای دستیار کارگردانانی چون علیرضا نادری، محمد یعقوبی، نادر برهانی مرند و... بودم و تصمیم گرفتم تمام تجربیاتم را در کارگردانی یک نمایش صحنه‌ای به کار گیرم اما اتفاقاتی باعث شد تا این کار به تعویق بیفتد به همین سبب از فرصت پیش آمده برای خوانش نمایشنامه «نوای اسرار آمیز» استفاده کردم.
 
وی ادامه داد: پیش از این نمایشنامه‌ی  «نوای اسرار آمیز» را در کافه‌ای به همراه وحید آقاپور و هومن کیایی خواندیم بسیار مورد توجه قرار گرفت به عقیده من این دو بازیگر بهترین بازی را ارائه دادند و بخاطر درک متقابل تجربه‌ی بسیار لذت بخشی بود.
 
عطایی در خصوص داستان این نمایشنامه اظهار داشت: این اثر نوشته اریک امانوئل اشمیت و با محوریت عشق است و مخاطب را با دیدگاه‌ها و جهان بینی‌های متفاوت آشنا می‌کند. این نمایشنامه دارای گره‌های مختلف بوده و ما به سبب زمان محدودمان پس از نمایش پردازی مدت آن را کمی کوتاه کردیم.
 
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه نمایشنامه خوانی در ایران با ماهیت اصلی آن متفاوت و خوانش نمایشنامه‌ها  از شکل حرفه‌ای آن به دور است و استقبال قابل قبولی نمی‌شود مرکز هنرهای نمایشی باید با ایجاد فضای مجزایی برای این فعالیت، نگاه جدی‌تری داشته باشد.
 
نمایشنامه «نوای اسرار آمیز» 8 اسفند در تماشاخانه باران خوانده می‌شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.