چند وقتی است که در میادین ورزشی به ناگاه ورزشکاری می افتد و به بیمارستان نرسیده فوت می کند.

مهرشاد پور سعید، عضو کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون پزشکی – ورزشی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مرگ ناگهانی یکی از موضوعات شایع در میادین مختلف ورزشی است که متاسفانه در کشورمان چندان جدی گرفته نمی شود.
 
پور سعید افزود: در واقع باشگاه های ورزشی ترجیح می دهند بیشتر بودجه خود را در بخش های جذب مربی، بازیکن و تدارکات صرف کنند و تنها بودجه اندکی برای امر پزشکی اختصاص می دهند، به عبارت دیگر نگاه جدی نسبت به امر پزشکی در میادین ورزشی وجود ندارد.
 
عضو کمیته برگزاری مسابقات فدراسیون پزشکی – ورزشی ادامه داد : فقدان پیشینه و پرونده پزشکی از ورزشکاران در باشگاه ها و فدراسیون ها و نیز عدم تمایل ورزشکاران به آشکار شدن وجود بیماری در آنها از دیگر مشکلات موجود است.
 
پورسعید گفت: از آنجایی که ارگانیسم بدنی یک ورزشکار با یک فرد عادی متفاوت است می بایست با بهره گیری از پزشکان متخصص ورزشی از میزان مرگ ناگهانی در میان ورزشکاران بکاهیم، ضمن اینکه فدراسیون های مختلف را در امر انجام آزمایشات پزشکی ورزشکاران و تعامل هرچه بیشتر با نهادهای مرتبط موظف کنیم، می بایست امنیت اخلاقی لازم در محفوظ ماندن اطلاعات پزشکی ورزشکاران را در آنها ایجاد کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار