هدف رژیم آل‌سعود از برگزاری رزمایش «تندر شمالی» رقابت با ایران است.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رزمایش نظامی «تندر شمالی» 25 بهمن با شرکت نیروهای نظامی از 20 کشور آغاز شد و تا 20 اسفند ادامه دارد. عربستان که در پی سنجش نفوذ نظامی رقیب خود -ایران- است، این رزمایش را عرصه‌ای برای افزایش همکاری نظامی ملت‌های مسلمان عنوان کرد.

بیش از 150 هزار نیروی نظامی از کشورهای حوزه خلیج فارس، مصر، مراکش، پاکستان، بنگلادش، اردن، سودان و سنگال در این رزمایش شرکت می‌کنند.

کابینه عربستان سعودی در بیانیه‌ای اعلام کرد: « شورای وزیران امیدوار هستند با برگزاری این همایش به اهداف خود در زمینه افزایش هماهنگی نظامی و تبادل اطلاعات تخصصی برسند.» همچنین در این بیانیه از میزان آمادگی کشورهای شرکت کننده تقدیر شد.

رژیم آل‌سعود توجه زیادی به رقیب خود -ایران- دارد. این کشور پس از لغو تحریم‌های اقتصادی‌اش دوباره در عرصه بین المللی ظاهر شده و نگرانی‌های آل سعود از این بابت افزایش یافته است.

عربستان که نگران کاهش نقش متحد اصلی خود -آمریکا- در منطقه است در پی ایجاد اتحاد نظامی جایگزینی است تا وزنه تعادلی برای برابری با ایران ایجاد کند. حتی آغاز جنگ عربستان در یمن نیز برای مقابله با افزایش نفوذ ایران است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار