کشاورزان و هیات امنای روستاها آب بندان ها را هرچه زودتر آبگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران با اشاره به کاهش بارندگی و رواناب در استان، از کشاورزان خواست هرچه سریع تر نسبت به آبگیری آب بندان ها اقدام کنند.

هوشنگ پاشا افزود: مازندران با 800 قطعه آب بندان با سطح 16هزار هکتار و حجم ذخیره 370 میلیون متر مکعب دارای بیشتر سطح و حجم آب بندان در کشور است.

وی گفت : با برنامه ریزی درست باید نسبت به مرمت ، بازسازی و احیاء این آبندان ها اقدام کنیم .

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای مازندران افزود: با توجه به اهمیت این سازه های سنتی در تامین آب کشاورزی، کشاورزان و هیات امنای آب بندان ها، هر چه سریع تر نسبت به آبگیری آن اقدام کنند.

هوشنگ پاشا از پرورش دهندگان ماهی در آب بندان ها درخواست کرد هر چه سریع تر نسبت به برداشت ماهی اقدام کنند تا قبل از شروع فصل زراعی، آبگیری آب بندان ها به طور کامل انجام شود.

وی یکی از مشکلات برنامه ریزی منابع آب استان را دسترسی نداشتن به آمار و اطلاعات صحیح و دقیق برشمرد و گفت : در برخی از موارد اطلاعاتی که در سامانه هایمان داریم با آنچه که در واقع وجود دارد اختلاف زیادی وجود دارد که نمونه آن میزان اراضی آبی است که عددها در استان بین 170 هزار تا 300 هزار هکتار متغیر است که اینگونه آمارها امر برنامه ریزی به ویژه برنامه ریزی منابع آب را دشوار می کند .

در شمال کشور حدود 2 هزار قطعه آب بندان وجود دارد که عمده آن در استان مازندران قرار دارد که حجم ذخیره بعضی از آنها حدود 10 میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.