سمنان؛

برگزاری چهارمین جشنواره استقبال از بهار در سمنان

مقام والای امام رضا(ع)، زیبایی های شهر من، شادی و نشاط، خاطرات و سنت های بومی،آیین های نوروزی و بهار رستاخیز طبیعت از جمله موضوعات این جشنواره است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ،مدیر عامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از برگزاری چهارمین جشنواره استقبال از بهار 95 در شهر سمنان خبر داد.

امیر علی عموزاده گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در راستای اهداف فرهنگی، هنری و زیباسازی شهری متناسب با بافت فرهنگی ، اجتماعی و هنری  چهارمین جشنواره استقبال از بهار را برگزار می کند .

وی افزود: در سال های گذشته جشنواره المان های نوروزی و دیوارنگاری برگزار می شد اما امسال با توجه به بازخوردهای مردمی و مطالبه شهروندان این جشنواره فقط به دیوارنگاری اختصاص دارد و المان های شهری مدنظر نیست.

به گفته وی مقام والای امام رضا(ع)،زیبایی های شهر من، شادی و نشاط، خاطرات و سنت های بومی،آیین های نوروزی و بهار رستاخیز طبیعت از جمله موضوعات این جشنواره است.

عموزاده خاطر نشان کرد: با توجه به مقارن شدن شهادت حضرت زهرا با روزهای پایانی امسال و تولد آن حضرت در ابتدای سال جدید موضوع «مادر» هم انتخاب شد که امیدواریم هنرمندان به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

عموزاده درباره شرایط طرح های ارسالی هم گفت:  طرح ها باید با فضای فرهنگی ، اجتماعی و جغرافیایی سمنان و با موضوعات جشنواره متناسب باشد، مخاطب پذیری بالا و قابلیت اجرا داشته باشد و هویت و سلاختار ایرانی ، اسلامی در آن رعایت شود.

هنرمندان تا دهم اسفندماه فرصت دارند تا آثار خود را به صورت حضوری یا از طریق ارسال سی دی به دبیرخانه جشنواره به آدرس بلوار قدس، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان ارسال نمایند.

در طرح دیوارنگاری شهری در سال گذشته بیش از سه هزار متر از دیوارهای شهر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال  با طرح ها و نقاشی های زیبا مزین شد.

 انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.